המערכת הפוליטית סוערת: ראש הממשלה בנימין נתניהו הגיב היום (רביעי) לראיון הסוער של יו"ר הקואליציה מיקי זוהר ב-103FM, במהלכו איים כי ייחשפו הקלטות נוספות אם מנדלבליט לא יתפטר ויבטל את כתבי האישום. מטעמו של נתניהו נמסר: "הדברים של חבר הכנסת מיקי זוהר נאמרו ללא ידיעתו של ראש הממשלה והם אינם על דעתו. ראש הממשלה לא שוחח בנדון עם חבר הכנסת זוהר. ראש הממשלה מסתייג מהדברים שאינם מקובלים עליו".

בשעות הצהריים המוקדמות נמסרה מטעמו של ח"כ זוהר: "למען הסר ספק, אני מבקש להבהיר כי לא שוחחתי כלל עם רה״מ או מי מאנשיו לפני הראיון ל 103fm, בו הוצאו דבריי מהקשרם בעניינו של מנדלבליט. הדברים שנאמרו על ידי בעידנא דריתחא היו על דעת עצמי ולא היתה לי שום כוונה לאיים על איש. גם אם דבריי הובנו אחרת אני מבקש להבהיר שוב כי לא היתה לי שום כוונה או רצון להביע איום כזה או אחר כנגד היועמ״ש לממשלה".

גורמים בכחול לבן הגיבו להתבטאות ומסרו: "מיקי זוהר צריך לסיים את תפקידו כיו"ר הקואליציה. הוא מערער מדי יום את יציבותה של הממשלה וכל יום שלו בתפקיד מדרדר אותנו לבחירות. לישראל מגיע יותר".

"שומע הבוקר את איומי יו״ר הקואליציה על היועץ המשפטי לממשלה: אם זה נשמע כמו כנופיית פשע, נראה כמו כנופיית פשע, מתנהג כמו כנופיית פשע - זו כנופיית פשע", צייץ חה"כ משה בוגי יעלון (כחול-לבן) בחשבון הטוויטר שלו והדגיש: "גם הבוקר נתניהו נאשם בשוחד, מרמה הפרת אמונים. גם היום נתניהו עומד בראש מחדל הקורונה. נתניהו, די! לך! אנחנו נתקן".

ח"כ קארין אלהרר הגיבה גם היא לראיון: "עוד קו אדום נחצה הבוקר כשיו"ר הקואליציה לא מצמץ לפני שהשמיע סחיטה באיומים כלפי היועץ המשפטי בממשלה. שוב למדנו מהי ההשפעה של ראש ממשלה נאשם בפלילים על המערכות הציבוריות. אובדן כל ממלכתיות, או מראית של ניהול תקין".

עימות בין מיקי זוהר לשאשא ביטון בוועדת הקורונה. צילום: ערוץ הכנסת

גם חברת הכנסת, תמר זנדברג (מרצ) הגיבה על הדברים וטענה כי "מיקי זוהר מתעקש להוכיח שוב ושוב שאכן הליכוד מתנהג כמו ארגון פשע". בהמשך, גם חה"כ יאיר גולן (מרצ) התייחס לנושא באותה הנימה והדגיש כי "הדבר היחיד שמאורגן בליכוד - זה הפשע".

ח"כ אלי אבידר (ישראל ביתנו) הגיב: "אנחנו חיים מציאות של סרט הסנדק. ראש הממשלה ששלח את העוזרים שלו להטריד את עד מדינה את מומו פילבר, שלח עכשיו את ח"כ זוהר לסחוט את היועץ המשפטי לממשלה מעל גלי האתר. פרנסיס פורד קופולה הבמאי של הסנדק לא יכול היה לעשות את זה טוב יותר".

ח"כ רם בן ברק מסר: "מי שמדבר כמו מאפיונר, מתנהג כמו מאפיונר ומתנהל כמו מאפיונר אולי הוא מאפיונר?".

המשנה ליועמ"ש דינה זילבר אמרה במהלך כנס של המכון הישראלי לדמוקרטיה "היועמ"ש כמוסד הוא יעד להתקפות הכי בוטות שהיו אי פעם בהיסטוריה הישראלית. מחד, הוא פעל לאפשר את חופש ההפגנה מתוך הבנה שהוא חלק אינהרנטי והכרחי בחברה דמוקרטית, גם כשזה מכוון אליך, אך יש להקפיד שכללי המשחק ישמרו ושזה לא יגלוש לשחיקת הלגיטימיות של המוסדות".

מהדגלים השחורים נמסר: "מדובר בחולייה מרכזית בארגון הפשע של בנימין נתניהו. ארגון פשע שבראשו עומד נאשם בשוחד מרמה והפרת אמונים. הגיע הזמן שכחול לבן יפסיקו להתנהל כסייענים לאותו ארגון ויצטרפו למאמץ לפרק את ארגון הפשע של נתניהו".

כזכור, בראיון המדובר אמר זוהר, בין היתר: "אני אומר לכם שזה רק טפח אחד שנחשף ואני מבטיח לכם שעוד יחשפו בקרוב דברים. תהיה פה רעידת אדמה, לא תהיה שום ברירה לאביחי מנדלבליט אלא להתפטר מתפקידו ולבטל את כתבי האישום נגד נתניהו". הוא הוסיף: "אני לא מאיים ולא אומר דברים בגדר איום אלא קובע עובדות. כתבי האישום נגד נתניהו הוגשו בצורה מופרכת, נעשו שלא כדין באופן מושחת, מלוכלך, שחור משחור. ראינו את ההתנהלות לא רק שם, ההקלטה שנחשפה אתמול הראתה סופית שכתבי האישום הוגשו בכוח על ידי מנדלבליט משום שלא הייתה לו ברירה אחרת, כי הוא היה משלם מחיר. זה מה שאנחנו יודעים והאינפורמציה הזאת צריכה להספיק כדי לגמור את הסיפור הזה".

ח''כ מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
ח''כ מיקי זוהר (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בהמשך דבריו השיב זוהר בחיוב לשאלה אם צריך לפתוח בחקירה נגד פרקליט המדינה, והדגיש: "צריך לחקור את שי ניצן מידית, אם הוא סחט את מנדלבליט בין אם אגב אמר במפורש או ברמז צריך לבדוק את הסוגייה מידית, כנ"ל את הסוגייה של אביחי מנדלבליט מדוע החליט להגיש את כתבי האישום המופרכים הללו מדוע הלך על עבירת שוחד של סיקור חיובי מה שלא קרה אף פעם בישראל ואף פעם בעולם הדברים האלה צריכים להישאל".