"חורג מתיקי נתניהו": עורך הדין מיכאל דבורין, מי שייעץ לליכוד בעניינים המשפטיים, התייחס היום (רביעי) להקלטות שנחשפו בין היועמ"ש מנדלבליט לאפי נוה, בתכנית הרדיו של בן כספית וינון מגל ברדיו 103FM. בדבריו טען דבורין כי מקורן של הבעיות נמצא בצמרת הפרקליטות, והדגיש כי "גם אנשים שתומכים במערכת אכיפת החוק, וחושבים שתיקי נתניהו מוצדקים, לא יכולים להתעלם מהקלטות מנדלבליט-נוה".

שלום עורך הדין מיכאל דבורין, מה דעתך הקלטות מנדלבליט שנחשפו אמש? 
"יש לנו בעיה שחורגת בהרבה מספקטרום של תיקי נתניהו יש לך יועמ"ש, מספר אחת במערכת אכיפת החוק, שמפחד לפנות למספר שתיים שלו באשר לתיק שלו. ככה הוא מחזיק אותו חודשים ארוכים ואתה שומע את זה מהגרון שלו תרתי משמע. הדבר הזה כל כך חמור שאני חושב שגם אנשים שתומכים במערכת אכיפת החוק, וחושבים שתיקי נתניהו מוצדקים, אפילו הם לא יכולים להתעלם מזה. זה לחשוב מה בעצם קרה פה בשנים האלה. כי זה לא רק היחסים בין שי ניצן למנדלבליט, זה גם גורמים נוספים כמו ריטמן שהיה עליו סיפור ומני יצחקי, כל החבר'ה האלה שבסופו של יום התלבשו על אותו מנדלבליט שמגיע וחושש שהוא אומר אני מפחד לפנות אליו".

בן: כולם סחטו את מנדלבליט.
"המילים האלה, סחטו, אני לא יודע. הגיע יועמ"ש חדש ממתין לבירור דין היועמ"ש אולי זה באמת החטא הקדמות אני בדיעבד מסכים".

בן: שמעת מה נתניהו אמר בישיבה שממשלתו מינתה את מנדלבליט?
"אני מכיר את הדבר הזה. לא אסנגר על נתניהו בעניין הזה אבל כל הקונספירציות של הימין המציאות מתחרה ועולה עליהם פי כמה וכמה אחרי שראית את טיוטת כתב האישום שהוכנה נגד מנדלבליט ונגנזה אחרי ששמעת מה יש באותן קלטות בשיחות שלו בסיפור הרפז, מגיעה הפיסה הנוספת בפאזל ואני אומר כמה עוד מה עוד אתם צריכים כדי להבין שמשהו לא בסדר? תוסיף את אותו תת ניצב הירש שמגיע לכנסת ואומר שהמשטרה היא ארגון פשע.

בן: נשחרר את כל ההחלטות המשפטיות שהתקבלו ב-5 שנים האחרונות, נוציא את העבריינים מהכלא.
"לא הכול, אבל את אלה שנגועות בניגוד עניינים מהותי אני חושב שצריך לחשוב עליהם מחדש. זה לא בושה לחשוב מחדש. אני מזכיר את אותו ריטמן שאחראי על חקירות 1000 ו-2000 וכששואלים אותו מאיפה צ'? הוא אומר נתניהו ואנשיו שלחו אותה והוא ממשיך לנהל את החקירה. דיברתם על ניגוד עניינים? חשש לניגוד עניינים הוא לא צריך להיות בניגוד עניינים בפועל כל ראשי מערכת אכיפת החוק אלה שאנחנו צריכים לקחת מהם דוגמא הם כולם אחד אחד היו בניגוד עניינים ואני אפילו לא מדבר על יצחקי, עם כל המסמכים שלו, את זה כל אחד ואחד צריך לחשוב מה יקרה מחר זה לא רק נתניהו הוא במקרה עומד פה אז הדברים נחשפים".

שי ניצן, אביחי מנדלבליט (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)
שי ניצן, אביחי מנדלבליט (צילום: אוליבייר פיטוסי, פלאש 90)

בן: צר לי, אני לא רואה קשר סיבתי בין הדברים.
"יש אנקדוטה שאומר מנדלבליט מה אעשה אולי אפנה להילה גרסטל, כי היא היחידה שיצאה נגד שי ניצן. להזכיר לכם איך סיימה הילה? ומה קרה לה ואיך אחרי זה באה והאשימה את שי ניצן במה שעשה לה? יש יותר מדי עשן פה".

בן: האדם מרגיש בסיטואציה קפקאית והוא רוצה לקבל את חוסר האשמה שמגיע לו. הוא עבר אירוע מטורלל ופרקליט המדינה לא רוצה לתת לו את זה כי אם הוא היה סוגר לו את התיק.