חוקרים באוניברסיטת רוקפלר בניו יורק, פרסמו לאחרונה מחקר שלפיו לנקבות היתוש המוצצות את דמנו יש חוש טעם מיוחד, הם טוענים כי: "חוש הטעם מותאם לאיתור שילוב של ארבעה חומרים שונים בדמם של בני האדם, שמושכים אותן אלינו". 

החוקרים סיפרו כי בעוד שהיתוש הזכר אינו מזיק לבני האדם מכיוון שהוא ניזון מצוף של פרחים, הנקבות זקוקות לחלבונים הנמצאים בדם של בני האדם כדי לייצר מהם כמה שיותר ביצים על מנת להתרבות. במחקר, שפורסם בתחילת השבוע בכתב העת Neuron, נכתב כי הנקבות בניגוד לזכרים, יכולות להבחין בין צוף ודם בעזרת חוש הטעם המיוחד שלהן.

עקיצות של יתושות גורמות למותם של כחצי מיליון איש מדי שנה באמצעות הפצה של מחלות כמו מלריה, קדחת צהובה וקדחת הדנגי. "אם יתושים לא יצליחו לזהות את טעם הדם, בתיאוריה הם לא יוכלו להעביר מחלות", אמרה ורוניקה ג'ובה ברוקפלר, אחת החוקרות שהובילה את המחקר.

במחקר החוקרים "רימו" את היתושות והציעו להן תערובת של ארבע תרכובות שפותחו כדי לחקות את טעם הדם - המכילות גלוקוז, נתרן כלורי, נתרן ביקרבונט ואדנוזין טריפוספט (ATP) תרכובת המספקת אנרגיה לתאים. המסקנה, אמרו החוקרים, היא כי טעם הדם האנושי עבור המעופפים הוא "מעט מלוח וקצת מתוק". החוקרים מקווים כי הממצאים, המוסיפים הבנה טובה יותר על חושי היתושים, יוכלו לפלס את הדרך לתרופה שיכולה להסוות את טעמנו "המפתה" ולמנוע מאיתנו להיעקץ על ידי היצורות הקטנות והטורדניות הללו.