שר המשפטים אבי ניסנקורן פנה לנציב שירות המדינה, פרופ' דניאל הרשקוביץ, וביקש ממנו להוציא כתב מינוי לוועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה ללא דיחוי נוסף. המכתב מתפרסם לאחר שהרשקוביץ שלח אתמול מכתב לשר, בו הצהיר כי ישנם קשיים בהקמת הוועדה לאיתור פרקליט המדינה, זאת בשל היעדר מנכ"ל קבוע למשרד המשפטים, אלא ממלאת מקום בלבד.

העימות בין ניסנקורן ואמסלם. צילום: ערוץ הכנסת

ניסנקורן כתב בתגובה: "למיטב ידיעתי בוועדות איתור ובהליכים הנוגעים למינוי בכירים שהתנהלו עד היום תחת נציבות שירות המדינה, שימש לא פעם ולא פעמיים ממלא מקום כחבר מן המניין וזאת ללא כל סייג". בהמשך המסמך נכתב עוד: "אני סבור כי בקשיים שמנית במכתבך אין כדי להקים ולו הצדק אחד לשלילת כשירותה של ממלאת מקום המנהל הכללי לשמש כחברה בוועדת האיתור לתפקיד פרקליט המדינה".

כזכור, שר המשפטים, אבי ניסנקורן הצהיר לפני למעלה מחודשיים עו"ד שימי בראון, היועץ המשפטי של מפלגת כחול לבן לשעבר, הוא שעתיד להתמנות לתפקיד המנכ"ל הקבוע. אולם למרות שמינויו אושר זה מכבר, הממשלה אינה מצליחה להגיע כרגע להסכם בדבר המינוי. נדגיש כי הנושא בוער בימים אלה במיוחד, בשל החשש כי אם אכן מדינת ישראל תצא לבחירות פעם נוספת, לא יהיה ניתן למנות את פרקליט המדינה בעיצומה של ממשלת מעבר.