התקשורת האיראנית דיווחה היום (רביעי) על מתקפת סייבר גדולה שפגעה לפחות בשתי סוכנויות ממשלתיות באיראן לאחרונה. צוות התגובה הלאומי למקרי חירום של המדינה (מאהר) פרסם את ההודעה לאחר דיווחים על מתקפת סייבר שהתפשטו ברשתות החברתיות. הצוות הדגיש כי הרשויות הרלוונטיות חוקרות את האירוע. 

הפיצוץ המסתורי בנמל בושהאר בדרום איראן (קרדיט: רשתות חברתיות)

על פי הדיווח, מספר סוכנויות ממשלתיות באיראן השעו חלק מהשירותים וביצעו בדיקות טכניות כאמצעי זהירות לאחר שקיבלו אזהרות על התקיפה. הצוות הכחיש כי ישנן ראיות להתקפה נרחבת על סוכנויות אחרות, למעט השתיים שהוזכרו.

מקור המודיעין "אינטלי טיימס" דיווח כי התקיפות כאמור מיוחסות לישראל. בתקשורת האיראנית דווח כי אף גורם לא נטל אחריות על המתקפה, ופקידי הממשל לא ציינוו אם התקיפה הייתה מקומית או זרה.

איראן דיווחה על מתקפת סייבר בנמל שהיד רג'אי, הממוקם בסמוך למצר הורמוז מוקדם יותר השנה, ועל שלוש מתקפות סייבר נוספות בתוך שבוע בחודש דצמבר. 

שר התקשורת והמידע האיראני, מוחמד ג'וואד אזארי ג'הרומי, טען כי שתיים משלוש התקיפות שאירעו בדצמבר בוצעו על ידי מגן הביטחון של המדינה.

ג'הרומי טען כי חומת אבטחת הסייבר הלאומית של הרפובליקה האסלאמית, המכונה Digital Fortress או Dezhfa, סייעה לסכל 33 מיליון מתקפות סייבר נגד המדינה ב-2019.