בכנסת נרשמה היום (רביעי) תקרית מילולית מכוערת במהלכה נשמעה ח"כ קרן ברק (ליכוד) מטיחה לעבר חברות סיעתה, ח"כ מאי גולן וח"כ אסנת מארק: "אתן לא שוות את העקב של הסוליה של הנעל שלי, לא את ולא הבלונדינית המפגרת". הסערה פרצה בעקבות העדרותן של שתי חברות הכנסת מהצבעה על חוק זכויות הסטודנט בימי קורנה שיזם ח"כ יוראי להב הרצנו מיש עתיד. 

חברת כנסת מאי גולן וח"כ קרן ברק היו חתומות בעצמן על הצעת החוק. בלשכת ראש הממשלה הפעילו אתמול לחצים כבדים על הח"כ מיש עתיד לא להגיש את ההצעה ולהמתין חודש עד שהקואליציה תגבש עמדה אך הוא סרב. בליכוד החליטו לחייב את חברי הסיעה להצביעה נגד. ח"כ קרן ברק שניהלה את הישיבה אומנם הצביעה נגד אבל ח"כ גולן סרבה להתנגד וכמוה גם ח"כ אוסנת מארק.

אוסנת מארק בדיון בוועדה בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אוסנת מארק בדיון בוועדה בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

בסיום ההצבעה נשמעו בתוך אולם המליאה חילופי הצעקות בין ח"כ ברק שהוקלטה מטיחה בחברתה לסיעה "אתן לא שוות את העקב של הסוליה של הנעל שלי, לא את ולא הבלונדינית המפגרת". מאי גולן השיבה לה: "את מביישת את עצמך. לא ארד לרמה שלך". לנוכח התלהטות היצרים אף הוזעקו למקום סדרני הכנסת והפרידו בין הח"כיות. לאחר העימות פנו הח"כיות גולן ומארק ליו"ר הכנסת יריב לוין וליו"ר הקואליציה מיקי זוהר, וביקשו להדיח את ח"כ ברק מתפקיד סגנית יו"ר הכנסת.

מלשכת סגנית יו"ר הכנסת, חה"כ קרן ברק נמסר: "מדובר בעימות שולי ופרטי שבלהט הדברים גלש לפסים אישיים ולא רצויים, ואני מצרה על כך. עם זאת, אני חושבת שאין זה ראוי שחברות כנסת יקליטו אחת את השנייה ויעשו זו לזו שיימינג בתקשורת. אותי לימדו שאת הכביסה המלוכלכת מכבסים בבית - ואת המחלוקות ואי-ההסכמות נפתור ביננו״.

ואילו יוזם הצעת החוק, שנפלה לבסוף, ח"כ יוראי להב הרצנו אמר: "אחד מכל חמישה סטודנטים בסכנת נשירה מהלימודים. פתיחתה השנה האקדמית היא בעוד ארבעה ימים, ועדיין השר הממונה אלקין והממשלה המנותקת הזאת לא ראו לנכון להעביר היום את הצעת החוק שלי שקובעת סיוע כלכלי והקלות לסטודנטים. חבל מאוד שגם הפעם, הם נכנעו לפוליטיקה זולה וברחו לחלוטין מאחריות".