הערב (רביעי) הוזעקו כוחות המשטרה לבית בישוב גבעת זאב בעקבות חתונה שהתקיימה בבית פרטי במקום, תוך הפרת התקנות. לפי תיעודים שהגיעו, המשטרה הכתה חלק מהמשתתפים, שנפצעו כשגופם שותת דם. המשטרה פתחה בחקירה ולא מן הנמנע כי כבר בימים הקרובים יוזמנו מעורבים נוספים.

אלימות משטרתית בגבעת זאב, קרדיט: החדשות החמות בפייסבוק

מהמשטרה נמסר: "השוטרים שהגיעו למקום, הבחינו בעשרות אנשים ששהו בבית ובחצר בניגוד לתקנות וביקשו מהם לעזוב את המקום. בתוך כך, חלק מהנוכחים החלו להתגודד סביב השוטרים, הפריעו להם בביצוע תפקידם ותקפו אותם. חשוד אחד נעצר לחקירה ונרשם קנס על סך 5,000 ש"ח לבעל הבית".

עוד נמסר מהמשטרה: "לצערנו בשעה האחרונה מופצים ברשתות החברתיות פרטים מעוותים לחלוטין אודות המקרה בניסיון להכפיש את השוטרים ולהטיל דופי בפעילותם, זאת במקום לגנות את מי שהפר את התקנות ברגל גסה, לא נשמע להוראות השוטרים ותקף אותם.
אנו רואים בחומרה רבה כל ניסיון לפגוע בשוטרים המבצעים את תפקידם כחוק למען בריאות הציבור".

מ״מ מפכ״ל המשטרה, ניצב מוטי כהן, התייחס לתקיפת השוטרים בגבעת זאב במהלך פעילות אכיפה של תקנות הקורונה: ״שוב אנו עדים לתקיפת שוטרים שמבצעים את תפקידם כלפי מי שמפר את החוק ברגל גסה. לצערי במקום שישמע גינוי חריף כלפי אלו המפרים את התקנות ופוגעים בשוטרים האוכפים אותן, יש מי שבוחרים להשתלח בשוטרים ולהכפישם. אני מגבה ומחזק את ידיהם של השוטרים הפועלים למען שמירת שלום הציבור ובריאותו, ומגנה את כל מי שמנסה לפגוע בהם ובפעילותם לאכיפת החוק. אני שב וקורא לציבור כולו לגלות אחריות ולשמור על החוק״.

תיעוד האלימות המשטרתית בגבעת זאב, קרדיט: דוברות המשטרה

יו״ר ש"ס, השר אריה דרעי, אמר  בעקבות הארוע הקשה: ״ארוע מזעזע הערב בחתונה בגבעת זאב בירושלים. אין שוב סיבה שבעולם ששוטרים יפרצו עם רובים שלופים לבית ויפצעו אנשים. אפנה הערב לרה״מ נתניהו ואדרוש בדיקה יסודית לארוע החמור והפסקת האלימות המשטרתית הקשה״.

דרעי שוחח הערב בשיחת ועידה עם רה״מ נתניהו והשר לביטחון פנים, אמיר אוחנה, על הארוע הקשה בחתונה בגבעת זאב. בתום השיחה, הודיע השר אוחנה לשר דרעי כי ימנה בודק חיצוני שיבדוק באופן יסודי את ארועי הערב. דרעי: ״הארוע הערב חייב להיחקר והממצאים אמורים להתפרסם. אסור לעבור על כך בשתיקה״.

השר אוחנה צייץ בטוויטר: "צפיתי בכאב בתמונות מפיזור החתונה בגבעת זאב, והן אכן תמונות קשות ומצערות. אבדוק את האירוע באופן אישי ומעמיק. לא אחרוץ דין לפני שמלוא הפרטים יהיו בפני. ביקשתי מהמשטרה לקבל את כל המידע הרלוונטי במהירות ונוציא אותו לציבור בהקדם".

ח”כ יעקב ליצמן הגיב לתיעוד: “אני מזועזע ונדהם מול התיעוד הקשה מחתונה שנהרסה הערב לקול בכי האורחים ובעלי השמחה, בשל אלימות משטרתית קשה. לצד החובה לשמירה על ההנחיות, אין לקבל התנהגות מחפירה כזו של השוטרים במקום. מדובר באיבוד עשתונות, תוך הפעלת כוח מופרז בחוסר חמלה וללא התחשבות מינימאלית. השר לבטחון הפנים אמיר אוחנה, אם אמון הציבור במשטרה חשוב לך, תמנה מיידית קצין חוקר לאירוע הקשה והמיותר הזה. לא נוכל לשתוק מול מראות מדממים ובלתי אנושיים אלו, ואין לעבור על כך לסדר היום”.

פרויקטור הקורונה, פרופ' רוני גמזו, אמר: ״המשטרה נמצאת במשימה מורכבת וקשה במטרה לשמור על ההנחיות ועל בריאות הציבור. לא ניתן לקיים ארועים כמו חתונה בהתקהלות המונית מבלי לסכן את הציבור. אומנם צריך לנהוג באיפוק, אבל בנחישות, על מנת למנוע הדבקה ותחלואה״.

השר דרעי הגיב בזעם על הודעתו של פרופ׳ גמזו: ״צר לי שפרופ׳ גמזו הביע תמיכה בפעילות האלימה הערב בחתונה בגבעת זאב. זו חוצפה שאין כדוגמתה. מדוע פרופ׳ גמזו לא תמך בפיזור אלים של ההפגנות? מדוע לא תמך בנקיטת אלימות בעקבות ההתקהלויות בחופי הרחצה? מדוע פרופ׳ גמזו לא קורא לסגור באלימות חנויות של בעלי עסקים שמפרים סגר ברחבי הארץ? רק הפיזור האלים של שוטרים עם רובים בחתונה בגבעת זאב, שלא היתה צריכה להערך, גרמה לך לפרסם הודעה תמיכה? בושה וחרפה״.

בהמשך נמסר מ״מגן ישראל״ בשם גמזו: "התגובה נמסרה על בסיס מידע שגוי וחלקי שהובא בפני פרופ׳ גמזו. אני חוזר בי מתגובתי הראשונה, מצטער על אופן התגובה, ולהלן תגובתי לאירוע: המשטרה נמצאת במשימה מורכבת וקשה במטרה לשמור על ההנחיות ועל בריאות הציבור. לא ניתן  לקיים ארועים כמו חתונה בהתקהלות המונית מבלי  לסכן את הציבור. עם זאת יש לנהוג  באיפוק אך בנחישות על  מנת למנוע הדבקה ותחלואה".

אב הכלה אמר לאתר 'חדשות הסקופים': "עשינו הכל בצורה חוקית וקפסולות. הטענה שתקפו שוטרת היא שקר. שברו לבן שלי בקבוק על הראש".

החתונה בגבעת זאב, קרדיט ישראל גרוס

סגן ראש מועצת גבעת זאב ומחזיק תיק הרווחה, יצחק ברנר, אמר: "התנהגות המשטרה הערב בישובנו נותנת תחושה כי אכיפת תקנות הקורונה פרושה אלימות ברוטלית עד זוב דם. אין ספק כי אסור לערוך אירועים בניגוד להנחיות ושלא על פי הכללים, אבל מכאן ועד לתמונות הקשות שראינו גם הערב המרחק הוא גדול. כמחזיק תיק הרווחה אדאג שגורמי המקצוע יעמדו לצד המשפחות שחוו טראומה קשה ויתנו מענה לילדים הרכים שנחשפו למראות הקשים הללו".

כזכור, סדרה של אירועים אלימים התרחשו בשבועות האחרונים, עם ניסיונותיה של המשטרה לאכוף בכוח את תקנות שעת החירום והמגבלות שנועדו למנוע את התפשטות נגיף הקורונה בארץ. בין האירועים שנרשמו, הוא מקרה בו שוטר תועד כשהוא מטיח בחוזקה ילד חרדי רכוב על קורקינט ידני, סנטימטרים ספורים מעמוד הפרדה על המדרכה.