בעקבות המעבר ללימודים מרחוק - דורשים ההורים לחדש את מפעלי ההזנה במערכת החינוך. מאז שנת 2005 כוללת מערכת החינוך הישראלית מפעל הזנה לתלמידים מתוקף חוק ארוחה חמה לתלמיד. החוק קובע הסדר של מתן ארוחה חמה לתלמידי גן חובה ובתי ספר יסודיים, שבהם מונהג יום לימודים ארוך. אולם מאז החלה הלמידה מרחוק בעקבות משבר הקורונה, המפעל החשוב הזה הופסק לחלוטין, והתלמידים שלומדים בבית עד השעה 16:00, ולפעמים אף יותר - אינם זכאים כלל להזנה על חשבון המדינה. 

במכתב ששלחו אתמול מהנהגת ההורים הארצית ליו"ר ועדת הקורונה ח"כ יפעת שאשא ביטון הם אומרים כי "לא ייתכן שעשרות אלפים תלמידים בישראל, שרובם המכריע נשאר מאחור בעת הזו בשל משבר הלימוד המקוון שלא מתאפשר ללא מחשב וחיבור לאינטרנט, לא יקבלו לפחות ארוחה חמה ליום. זה יכול להתאפשר בימים אלו על ידי חלוקתן של ארוחות למשפחות הילדים או חלוקתן במסגרות החינוך".

במכתב ציינו ההורים כי על פי נתוני משרד החינוך מתוך כ־247 אלף תלמידים שאמורים לאכול במוסדות החינוך, 116 אלף - כמעט מחציתם - לא מקבלים ארוחת צהריים חמה מהרשות המקומית. הסיבה לכך היא, בין היתר, החלטת חלק מהרשויות שלא ליטול חלק במפעל, או הורים המעדיפים חלופות פרטיות.