על רקע בהלת הקורונה העולמית והחשש מהתפשטותו באוויר של הנגיף 19־COVID, חברת הטכנולוגיה הישראלית Steriline משתמשת בטכנולוגיית UVC (אולטרה־ויולט) ומתקינה אותה בתוך מזגנים, במטרה למנוע מהחיידקים שבחדר להתפזר בחלל ובכך לסכן את הנמצאים בו. 

הסיכון להדבקה במחלת הקורונה גבוה במיוחד בחללים סגורים, כמו משרדים, בתי כנסת, מסעדות ומרפאות, ובעיקר בחללים המאווררים על ידי מערכות מיזוג אוויר מרכזיות - שכן הן עלולות לסייע לנגיף להתפשט בקרב כל הנוכחים דרך פתחי האוויר. עם זאת, קיימות מספר דרכים להפחית את העומס הביולוגי מהאוויר, ובכך להקטין את הסיכוי להידבק. אחת הדרכים היא טיפול באמצעות קרינת UVC.

"קרינת UVC היא קרינה עוצמתית במיוחד, שנמצאת על פני ספקטרום אלקטרומגנטי ויכולה לחסל בחשיפה קצרה מיקרואורגניזמים שונים, ובהם וירוסים, חיידקים ועובשים, וגם את נגיף הקורונה. בתי חולים, מעבדות, מפעלי אלקטרוניקה ומזון משתמשים באנרגיה זו זה שנים עקב היעילות שהוכיחה", אמרו בחברה. "האנרגיה האולטרה־סגולה יעילה גם נגד נגיף הקורונה. בזמן החיטוי, היא פוגעת ישירות בדנ"א של הנגיף וגורמת לו לשברים, אשר משבשים את יכולתו להשתכפל. פעולה זו מנטרלת את הנגיף ומצמצת את הסיכוי להדבקה".

סטריליין עושה שימוש בטכנולוגיית UVC ומתקינה אותה בתוך מזגנים מיני־מרכזיים ומפוצלים. מערכת אולטרה 5 אשר מותקנת מעל לסוללת הקירור ובפתחי האוורור ומשמידה באופן רציף נגיפים וחיידקים, מונעת מהם להתפזר בחלל ומאפשרת לנשום אוויר נקי יותר. 

"תחום טיהור האוויר באמצעות UVC נמצא בצמיחה מואצת בארץ ובעולם. בשנים האחרונות ישנה הכרה הולכת ומעמיקה לגבי חשיבות איכות האוויר שאנו נושמים", מספר ד"ר יוסף שאלתיאל, מדען ראשי בחברת סטריליין. "מחקרים קושרים בין מגוון רחב של מחלות נשימה ואחרות לבין אוויר באיכות ירודה ומזהמים שנישאים באוויר".

"אנו מבקשים להביא את בשורת הטיהור הזו לציבור רחב ככל האפשר בישראל, על מנת שכולנו נוכל לנשום אוויר באיכות גבוהה", אומר ד"ר שאלתיאל. "כמו כן, הסיכון להדבקה בחללים סגורים צפוי אף לגבור עם בוא החורף, לאור נטיית האוכלוסייה להצטופף במקומות סגורים, ועל כן מומלץ לתת דגש מיוחד לסוגייה לקראת החורף".