ח"כ מיכאל מלכיאלי שוחח הבוקר (חמישי) עם ניסים משעל וגיא פלג בתוכניתם ב-103FM, גינה את האלימות המשטרתית הקשה אמש בחתונה בגבעת זאב ותהה: "10-15 שוטרים, מפרקים אנשים מכות, אנשים יוצאים עם דם, נגררים על הרצפה כמו סוחרי סמים, כמו מבצע לאיתור רשת עבריינית. אם זה היה ציבור אחר, הייתם מעיזים לפנות בצורה כזאת?". עוד הוסיף: "אנחנו, הציבור ומוסדות ש"ס, ממושמעים להנחיות במאה אחוז, אבל אירועים כאלו פוגעים באמון בין הציבור לנותני ההנחיות". 

אלימות משטרתית בגבעת זאב

שמעתי שמפקד המשטרה אומר שהייתה התקהלות אסורה והשוטרים הותקפו. יש מצלמות גוף שמתעדות כיצד התקבלו, כיצד הותקפו.
"הייתה חתונה ובאו שוטרים, ומסכנים המארחים ובמקום לקבל אותם פורעי חוק שנכנסים לבית בלי רישיון ובלי היתר. במקום לקבל את פניהם בפרחים, קיבלו את פניהם באלות. אני חושב שכול התקהלות שהיא אסורה צריך לפזר אותה, יש חוק ואנחנו מחויבים לחוק, אנחנו, הרבנים של ש"ס, היינו הראשונים שקראו לשמור על ההנחיות בצורה המחמירה ביותר. מה שקרה אתמול בגבעת זאב זה סיפור אחר, נכנסו לבית, לפי הסרטונים לא ראיתי שם התקהלות כזו גדולה אבל בואו נגיד שהם ברחו ולא רואים אותם. 10-15 שוטרים, מפרקים אנשים מכות, אנשים יוצאים עם דם, נגררים על הרצפה כמו סוחרי סמים, כמו מבצע לאיתור אני לא יודע איזה רשת עבריינית. ריבונו של עולם, מה זה? הייתם מעיזים ציבור אחר לפנות בצורה כזאת? את נגיף הקורונה אנחנו ננצח רק אבל רק אם יהיה אמון מלא בין הציבור, בין המשטרה ומשרד הבריאות, בעצם בין נותני ההנחיות. התמונות האלה לא מחזקות אף אחד מהציר המשולש הזה".

יש הרבה תמימות במה שאתה אומר, לולא היינו יודעים איך קבוצות בעולם החרדי לא מקפידות על ההנחיות באופן בוטה ומכוון. אתם לא באים עם ידיים נקיות.
"ידיים הכי נקיות שיש, כי מתוך 17 אלף בתי כנסת - 99% מהם סגורים. כל האזור סביבי סגור לגמרי ואנשים מקפידים על ההנחיות, הייתי שבת ברמת גן, הלכתי לפארק הלאומי הייתי ברעננה, יש להם הרבה מה ללמוד מהציבור החרדי. נכון, אין אצלנו מאה אחוז, יש אצלנו מפרי הנחיות כמו בכל מקום".

אתם מגזימים.
"אנחנו מגזימים? גם אתה יודע מה קורה בבלפור, בברים בתל אביב, במחנה יהודה".

על מה אתה מדבר? איזה ברים פועלים בתל אביב? תגלה לי כי אני מת לדרינק, אני מתגעגע.
"אגלה לך כתובות אני לא בא מהחלל, אנחנו בדור שמקבלים כל הזמן סרטונים, הכול נמצא, רואים הכול. אני לא אומר שאנחנו טלית שכולה תכלת, יש אצלנו בעיות, אני לא מטאטא את הבעיות. אבל אצלנו כל התקהלות הכי קטנה שיש מקבלת כזו בולטות בתקשורת".

איך המספרים כאלה? הגרף מספר איפה מקפידים ואיפה לא, ייתכן איפה אוכפים ואיפה לא. יש נתונים.
"כשמגיע אבא חרדי ומתקשר לקופ"ח ואומר 'יש לי תסמינים תפנו ותבדקו אותי' לוקח 3 ימים לקבל תשובה אחרי 3 ימים צריך עוד 3 ימים עד שקופ"ח תואיל בטובה לשלוח לו אישור להתפנות למלונית. עברו 6 ימים ועד שפיקוד העורף שקורס מעבודה מפנה אותו לקח עוד כמה ימים".

אתה אומר שבתל אביב מפנים מיד? קופ"ח מזניחה את החרדים?
"בתל אביב ההוא גם פינו אותו אחרי 10 ימים, אבל הוא הדביק את אשתו והילד. בציבור החרדי הוא הדביק 12 ילדים שהילדה הייתה אצל שכנה והדביקה עוד 12 ילדים. סיפור המספרים בציבור החרדי, אם היו מפנים את האדם ברגע שהוא מתריע ומתחנן 'תוציאו אותי מהבית' כי יש לו 12 ילדים ודירת 3 חדרים, לא היית מגלה את המספרים הגדולים. הקורונה לא אוהבת רק חרדים, אלא ברוך השם לנו יש משפחות ברוכות ילדים, ומה לעשות שהמדינה במשך שנים לא בנתה לנו דירות וכשיש מספרים גדולים זה כי יש הדבקה גדולה, כי אנחנו חיים בצפיפות, כי לא מפנים את האנשים".

אתם תפתחו את מערכת החינוך ביום ראשון בניגוד להנחיות.
"זה לא נכון, זה לא נכון".

שמעתי את זה משרקי באופן חד וברור.
"בוא תשמע את מיכאל מלכיאלי, אנחנו הציבור ומוסדות ש"ס ממושמעים להנחיות במאה אחוז. אנחנו אומרים דבר אחד, גמזו שיהיה בריא הוא עוסק מבוקר עד ערב בבתי הכנסת או באומן או במוסדות הדת. כשאין אמון - אין אמון, תקרא מה הרבנים של ש"ס אומרים, מעל כל במה אפשרית".

והליטאים והחסידים? הם יפתחו את מוסדות החינוך שלהם?
"זה לא נכון חד משמעית. מה שכן, אנחנו באנו בהידברות עם משרד הבריאות ואמרנו זה לא חכם לגזור גזרות, הכי קל לסגור את החינוך. בואו ננסה ביחד למצוא תו סגול מחמיר, הרי מה היה התירוץ של משרד הבריאות כשאמרתי להם את זה, הייתי בוועדת החוקה ואמרתי להם 'אני מוזמן השבוע לעשות חתונות, יש אולם פיראטי שלם שיגרום להדבקות, בואו תיצרו תו סגול מחמיר', הם לא מבינים את זה, הם מנסים לחנך את העולם. אנחנו לא רוצים להיות חולים, לא הגענו מהחלל, אנחנו מבינים דבר אחד - צריך להתכתב עם המציאות ולצערי הרב גמזו, גם לפי התגובה האומללה שלו, אתמול אתה מבין איפה הוא חי".