שר הבריאות יולי אדלשטיין (הליכוד) התראיין הבוקר (חמישי) בגלי צה''ל ונשאל האם ימליץ לפתוח את גני הילדים החל מיום ראשון הקרוב: "אי אפשר להסתמך על נתונים של יום אחד, אבל ודאי שאנחנו בממוצע שבועי של 2,400 נדבקים ובינתיים ההר מתנהג כפי שאנחנו מצפים ממנו. אנחנו ברמה גבוהה של סבירות יכולים לומר שבתחילת השבוע הבא נגיע לפרמטרים שדרשנו."

עוד הוסיף אדלשטיין כי להערכתו הגנים לא יפתחו כבר ביום ראשון ושצריך עוד זמן להיערך בהתאם למצב כך שלא יהיו הפתעות ורק אז יוכלו לפתוח את הגנים.  

אדלשטיין התייחס גם לסוגיית חיסוני הקורונה: "אנחנו בודקים את כל הכיוונים בנוגע לחיסון, יש הסכמים חתומים עם מספר חברות. אנחנו בודקים גם את החיסונים שיוצרו ברוסיה ובסין, אבל ודאי שאנחנו רוצים להיות בטוחים שאם אנחנו מודיעים שיש בידינו חיסון זה לא משהו שמזיק, אלא משהו שקיבל את כל האישורים הנדרשים".

גן ילדים (אין קשר בין הצילום לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
גן ילדים (אין קשר בין הצילום לנאמר בכתבה) (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

על אירועי החתונה אמש בגבעת זאב: "המקרה נבדק, לא הייתי שם ולא ראיתי את החומר. הייתה שם כנראה עבירה קשה ביותר על ההנחיות, וזה הזמן בשבילי לומר לציבור לא לעשות את הדברים האלה. יכול להיות גם שהייתה התנהגות לא ראויה של שוטר כזה או אחר וזה יבדק".

תיעוד האלימות המשטרתית בגבעת זאב, קרדיט: דוברות המשטרה