בת שבע פולק, אחות הכלה מהחתונה שנערכה אמש בבית פרטי ביישוב גבעת זאב ועוררה סערה בעקבות התיעודים הקשים של האלימות המשטרתית שהופנתה כלפי החוגגים, סיפרה היום (חמישי) לבן כספית וינון מגל בתוכניתם ב-103FM על האירוע הקשה. לדבריה, השוטרים התנכלו להם משום שהם חרדים. "מהרגע שהם נכנסו לא היה עם מי לדבר, בפעם הראשונה בחיים שלי ראיתי מהי שנאה אמיתית לחרדים. נעשה עוול למשפחה שלמה". בתוך כך, אחיה של בת שבע שנעצר אמש שוחרר למעצר בית בן 5 ימים. 

אלימות משטרתית בגבעת זאב

טוענים שהמשכתם לחגוג אחרי האירוע.
"אז זהו שלא, הכלה יצאה וברחה והתעלפה והקיאה אבל לא ויתרנו והחזרנו אותה. ואני יכולה להגיד שכל הסרטונים שרואים זה אנשים שלא קשורים למשפחה, זה אנשים מבחוץ שבאו לתמוך בעקבות הסרטון, פשוט באו להיות שם".

את בטראומה?
"טראומה קשה, את האמת".

ממה שרואים בסרטונים האלימות התחילה מהצד שלכם.
"זה לא נכון להגיד שהאלימות התחילה מהצד שלנו. תראו סרטונים. לא הייתה שום אלימות פיזית, מה שהיה, אתה יודע כול הזמן זה חוזר על עצמו אני יכולה להגיד בצורה ברורה שהסיפור יכול היה להסתיים בצורה יפה ומכבדת".

איך הוא התחיל?
"גם אם זה קנס, מה שאני ראיתי זה שבהתחלה הגיעו רק שתי שוטרות שבאמת באו לעשות את העבודה שלהן ואני מעריכה את זה מאוד, אני לא נגד המדינה או משטרת ישראל, בטוח לא. הן עשו את העבודה שלהן, אבל היא נכנסה וצילמה בטלפון הפרטי שלה - לא במצלמה של משטרה ולא שום דבר, נכנסה לבית פרטי, דבר שמבחינה חוקית אני לא יודעת אם זה מותר לה בכלל, בלי צו ושום דבר, ולהסריט. אמא שלי הסיטה את המצלמה, לא דחפה ולא ירקה, כל פעם אני שומעת משהו חדש. ירקה או דחפה? לא היה שום דבר. השוטרת דחפה את אמא שלי, כן. זה מדהים איך הדברים משתנים".

הכול התחיל איתן?
"כן, ברגע שהשוטרת נכנסה ואמא שלי הסיטה את המצלמה, היא אלא פנתה ולא דיברה איתה כלום, יצאה והזמינה 6 ניידות, הזמינה את מג"ב, דיווחה ש'יש פה אלימות מול שוטרת' והתחיל כל הבלגן".

זה מה שהיא אמורה לעשות אם הייתם 60 איש.
"שיראו בסרטונים".

רואים שזה יותר מ-20 ויותר מזה, אחרי האירוע צייץ מישהו – היום קברנו את הסמל. באים להגן עליכם.
"אח שלי עצור".

כמה הייתם?
"אגיד לך, עשינו את האירוע, העמדנו את אחי בכניסה, זה משפחה גרעינית בלבד, אנחנו משפחה של 13 ילדים אוקיי? יש לנו 2 חצרות, גם קדמית וגם אחורית, עשינו את הכול על פי ההנחיות. לא יודעת מה ראיתם בסרטונים ומה משטרת ישראל באה ואמרה, אבל הם נכנסו לתוך הבית, זו הייתה המטרה שלהם".

כמה הייתם?
"20 לא יותר".

רואים שיותר.
"לא יותר ואני לא אזוז מזה, לא יותר".

20 איש? שנשמיע את הדברים של הדיג'יי?
"אספר לך שזו חתונה דתית ואתה יודע איפה הדיג'יי ישב? בפנים, לא ראה לא מי בבית, לא מי נכנס, ישבנו שולחן אחד של נשים, שולחן אחד של בני הבית. אחותי, גיסתי. בואו תראו לנו סרטונים, תראו לי שהיו 60-70, אמרו גם מאה, אולי היה יותר? בואו, בבקשה, אין שום בעיה".

החתונה בגבעת זאב, קרדיט ישראל גרוס

מה התחושה?
"התחושה שלי שהאירוע יכול היה להסתיים בצורה יפה ומכבדת".

אין לכם שום חלק?
"אבא שלי ניסה בכל צורה ובכל דרך למנוע את זה? בכול צורה ובכל דרך ולא היה עם מי לדבר, מהרגע שהם נכנסו".

כי אתם חרדים?
"אני לא בחורה דתייה ואני רוצה שישמעו אני לא אדם דתי, אבל בפעם הראשונה בחיים שלי ראיתי מהי שנאה אמיתית לחרדים, כן בפעם הראשונה בחיים שראיתי דבר כזה. כן רק בגלל שהם חרדים".

מי אשם בזה?
"אני לא מחפשת אשמים. אני יכולה להגיד שנעשה עוול למשפחה שלמה, יש לי אחות שהיא ילדת חינוך מיוחד, האחים הקטנים שלי כולם חרדתיים, עד 4 לפנות בוקר ישבו ולא היו מוכנים לישון".

בגלל המשפחה החרדית זה קרה?
"כן, אני לא חרדית, המשפחה כן".

את רואה מה עושים בהפגנות בבלפור.
"אני לא אדם של תקשורת, הכי אמיתי, אני לא נגד אף אחד, אני אוהבת את עם ישראל, כך גדלתי בבית שלי. לא גדלתי בבית של שנאה, גדלתי בבית שכולם נכנסים בו ואוהבים את כולם, זה מה שאנחנו מכירים. לא מכירים דבר אחד, אין ימין או שמאל בבית, יש אהבה בבית, זה עצוב".

תיעוד האלימות המשטרתית בגבעת זאב, קרדיט: דוברות המשטרה