למעלה מ-1,500 צעירות וצעירים אקדמאים נעזרו ב"מרכז לאודר" לתעסוקה בבאר-שבע, על מנת לקבל הצעות תעסוקה באמצעות הפלטפורמות השונות, זאת בעיצומם של חודשי משבר הקורונה בישראל. מנכ"ל ארגון "ארץעיר" המפעיל את מרכז לאודר, אורי כרמל, אשר נפגש אתמול עם שר העבודה והרווחה, איציק שמולי (העבודה), הדגיש כי "הסיוע לצעירים דורשי התעסוקה נמשך גם בימי הסגר באמצעות פלטפורמת הזום".

כרמל הציג בפני השר שמולי את הפעילות של המרכז, הפועל בתמיכת JNF (קק"ל) ארה"ב, והציע שמשרד הרווחה יאמץ את הידע והניסיון שנרכשו בדרום כדי להביא את הבשורה לכלל הצעירות והצעירים ברחבי הארץ.

איציק שמולי (צילום: אלוני מור)
איציק שמולי (צילום: אלוני מור)

השר איציק שמולי אמר בתום הביקור במרכז: "דווקא בימים קשים וסוערים אלה, כשהדור הצעיר שלנו מאבד את מקומות העבודה שהיו לו, מתעצמת חשיבותם של גופים כמו מרכז לאודר שמסייע לצעירות ולצעירים למצוא את המשרות המתאימות להם ולקשר בינם לבין המעסיקים בחיבור ישיר ומהיר יחסית".

"יש לנו לא מעט ללמוד מהניסיון של אנשי מרכז לאודר", הדגיש שמולי והוסיף, "נעשה הכל כדי להנגיש את הידע הזה לכלל הצעירים מחפשי העבודה בארץ ולא רק לאנשי הדרום". המשנה למנכ"ל "מרכז לאודר", תמר גיל מנחם, חשפה כי בכוונת הפילנטרופ, רון לאודר, להעתיק בשבועות הקרובים את מתכונת העבודה שנוסתה בהצלחה בדרום, למרכז חדש בעכו שיפעל לטובת תושבי הגליל.