חברת הכנסת אוסנת מארק (הליכוד) התראיינה היום (חמישי) בתכניתה של סיון כהן הרדיו 103FM, על רקע התקרית המילולית המכוערת שאירעה אמש בכנסת. מארק הגיבה על המילים הקשות שהטיחה סגנית יו"ר הכנסת, קרן ברק, בה ובחברת סיעתה, מאי גולן, וסיפרה "אנחנו מוזמנות היום בשעה 13:30 לדון בדברים עם יו"ר הכנסת".

אם לא היו חסרות לנו צרות, חזינו בעימות מכוער מאוד בינך לבין ח"כ קרן ברק ומאי גולן.
"אני אעמיד על דיוקך, אני לא התעמתי עם אף אחת, לא נכחתי במקום. העימות שקרה היה בין קרן ברק למאי גולן, יותר נכון זה שקרן ברק היא זאת שהתלהמה כעסה וצרחה".

נאמר: 'את והבלונדינית המפגרת'.
"קרן אמרה את זה, זה לא אני אמרתי".

נעלבת?
"בכלל לא נעלבת, אנשים וגם כל הציבור יודע את התרומה שלי מבחינה פרלמנטרית, כולם יודעים מי אני ומה אני עושה".

מה תרומתך בעשיה הפרלמנטרית למי שלא בקיא?
"קודם כל אני יושבת בהמון ועדות כולל ועדת חוקה והכלכלה. אתמול הקמתי ועדת משנה בנושא הדיור הציבורי ואטפל בנושא הזה. אני יושבת בוועדה למינוי שופטים, ועדת כנסת, והוועדה למעמד האישה".

אלה הרבה ועדות משמעותיות מאוד, יש עשיה משמעותית בזמן הקצר של הממשלה?
"אני מתעסקת בכל הנושא של עסקים קטנים, והשבוע הבאתי חלק מהנושא של הלוואות בערבות מדינה".

למה תוקפים אותך כל הזמן?
"כנראה שמי שטוב הוא בפרונט, אני לא מתייחסת לזה באמת". 

הייתה טענה שמירי רגב יצאה במופע שלה בסוף השבוע הקודם כי את גונבת את הפוקוס.
"מירי רגב היא חברה שלי, היא שרה מבורכת, היא עושה עבודה מצוינת, עשתה בתרבות ועושה עכשיו בתחבורה. אני יודעת לפרגן לחברות שלי. ההתלהמות אתמול של קרן ברק חצתה את גבולות הנימוס. לעולם לא תמצאי אותי מתלהמת ברמות האלה ומדברת בשפת ביבים מכוערת".

חברת הכנסת קרן ברק מדברת בשפת ביבים מכוערת?
"לגמרי, חד משמעית. אומר יותר זה, קרן ברק מחזיקה בתפקיד של סגנית יו"ר הכנסת ואנחנו מוזמנות היום בשעה 13:30 אני ומאי גולן כי ביקשנו לשבת עם יו"ר הכנסת. אני מקווה שנצא מהפגישה עם עשיה".

דורשות להדיח אותה?
"אני לא דורשת להדיח אותה, שקודם כל מי שיושבת על טייטל שהוא ייצוגי תהיה ייצוגית".

ח''כ קרן ברק (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)
ח''כ קרן ברק (צילום: נעם ריבקין פנטון, פלאש 90)

היא אומרת שמדובר בעימות שולי ובלהט הדברים גלש לפסים אישיים והיא מצרה על כך. עם זאת 'אני חושבת שאין זה ראוי שחברות הכנסת יקליטו אחת את השנייה. את הכביסה המלוכלכת מכבסים בבית'.
"אף אחד לא הקליט אותה, אני לא הייתי באירוע בואי נתחיל מזה, לא נכחתי באירוע. צר לי שמרוב קצפה היא התחילה להשתולל ולהשתלח בכול מי שעמד שם. כביסה מלוכלכת או לא מלוכלכת - בינתיים ראינו מי דיבר בצורה מלוכלכת וחבל לי על ההתנהלות הזאת, באמת. הדבר העיקרי שאני מתרכזת בו הוא עשיה לטובת הציבור - זה מה שמנחה אותי. הייתי מצפה מקרן ברק שלא תיתן הכחשה גורפת ואח"כ תתפתל כשתראה שיש קלטת שמסתובבת. אני לא הייתי מעיזה להשתלח באף אחד או אחת מהחברים שלי בתוך הסיעה, ואני מצרה על ההתנהלות הזאת. באמת מצרה".

זה נדיר, חברתך לסיעה ואת עם ח"כ מאי גולן אתן הולכות לפגישה כדי שהיא תודח מתפקידה.
"לא אמרתי שאבקש, אבל הייתי מצפה שכשסגנית יו"ר הכנסת מתבטאת בצורה כזו אלימה, באמת בצורה אלימה כלפי חברות שלה לסיעה הייתי מצפה, שינקטו נגדה אמצעים. אי אפשר להשאיר את האירוע הזה בלי שום דבר".

אוסנת מארק בדיון בוועדה בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
אוסנת מארק בדיון בוועדה בכנסת (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

הציבור רואה את מה שקורה במסדרונות הכנסת וכל פעם שאנחנו חושבים שהגענו לתחתית - שיא נמוך יותר נשבר. אי אפשר להתפלא על מה שקורה ברחוב.
"את צודקת אני בהחלט מצדיקה ואומרת - אותי את לא תמצאי מתלהמת ומדברת בשפה כזו."

אבל שומעים אותך.
"אני מדברת בצורה ברורה, אבל אני לא מתלהמת ולא מקללת. אז זה שאני מדברת בצורה ברורה? כן, תשמעי אותי בצורה חדה וברורה אומרת את הדברים. אבל יש הבדל בין להגיד את הדברים בצורה ברורה לבין להגיד בשפה כזאת".

תומכת ביו"ר הקואליציה על דבריו כלפי היועמ"ש?
"אני לא מדבררת את מיקי זוהר אבל אני חושבת שנתן ביטוי אתמול וחזר בו מהדברים ואני חושבת שצריך לשים את זה, אחרי שחזר בו מהדברים אין מה עוד לטחון את זה".