פרסום ראשון: עד המדינה לשעבר בפרשת הצוללות וספינות השטח, מיקי גנור, קורא אף הוא להקמת ועדת חקירה ממלכתית לבדיקת הפרשה. גנור מצטרף לקריאה לה שותפים ארגונים ציבוריים רבים וכן סיעות האופוזיציה. שר הביטחון בני גנץ הודיע היום כי הוא בוחן הקמת ועדת חקירה של מערכת הביטחון לבדיקת הפרשה.

גנור, שחזר בו מעדותו וממתין לשימוע לקראת הגשת כתב אישום בגין שוחד נגדו, הפתיע בשיחה עם מעריב, במהלכה חזר ואמר את הדברים הבאים: "כן, אני בעד ועדת חקירה ממלכתית, אני בעד ועדת חקירה, לא ועדת חקירה של משרד הביטחון אלא ועדת חקירה ממלכתית שתבדוק את כל ההיבטים, מי החליט מתי החליט וכו', זה מתחיל בחיל הים, עובר במטה הכללי, במשרד הבטחון, באוצר, במל"ל, כל השרים שהשתתפו, יאיר לפיד, בוגי יעלון, יובל שטייניץ, הרשימה ארוכה".

מיקי גנור בבית המשפט. צילום: אבשלום ששוני

הוא הוסיף: "כמו שאני הנציג של החברה הגרמנית, כך גם דוד עברי ונציגים אחרים של חברות רכש בטחוני בישראל, שלא קובעים מה יקנו, מתי יקנו ואיך יקנו ובאיזה מחיר יקנו. אלה תהליכי הרכש. בשורה תחתונה? האם אני בעד ועדת חקירה? כן, אבל ממלכתית. לא ועדת חקירה של משרד הביטחון, שאני לא רוצה להגיד אף מילה נוספת עליה".

אח''י רהב, צוללת (צילום: דובר צה''ל)
אח''י רהב, צוללת (צילום: דובר צה''ל)

גנור צפוי להגיש בהמשך היום את תשובתו לעתירה לבג"ץ של התנועה לאיכות השלטון נגד היועץ המשפטי לממשלה, הדורשת לחקור גם את ראש הממשלה בנימין נתניהו בפרשת הצוללות. התשובה תוגש באמצעות עורכי דינו בועז בן-צור ואורי קורב. כאמור, לעתירה צורפו תצהירים של בכירים לשעבר במערכת הביטחון. תצהירו של מי שהיה מנכ"ל משרד הביטחון, האלוף במילואים דן הראל, פורסם בערוץ 12 בתחילת השבוע.

המדינה דורשת, מצידה, להטיל חיסיון על התצהירים הללו. בשיחות סגורות אומרים גנור ופרקליטיו שהוא הפך לשעיר לעזאזל של הפרשה כולה וכי "אין לו מה להסתיר". הוא ישמח לשתף פעולה עם ועדת חקירה ממלכתית, הגוף היחיד שיש לו יכולות חקירה אמיתיות, כדי לבדוק את תהליכי הרכש כולם.