"באנו לזעוק": עודד בבאי, סוחר בגדים מדרום תל אביב, התראיין היום בתכניתם של ליאת רון וענת דוידוב ברדיו 103FM וסיפר על הימים הקשים בתקופת משבר הקורונה, זאת בצל מחאת העסקים הקטנים. במהלך הריאיון סיפר בבאי על החנות שנאלץ לסגור ברחוב קינג ג'ורג וביקר את חוסר העניין, לדבריו, מצד הממשלה: "באה הממשלה שלי, הפודלים שמעניין אותה רק סטייקים ואנטריקוטים, ואומרת אתם תישארו בבית, אבל נותנים לרשתות הגדולות להכניס אלפים".

בוא תסביר לנו רגע אחד, תן לנו תמונת מצב איך זדה נראה מתוך העולם שלכם מה שקורה לכם כרגע.
"קודם כל אני אתקן אותך, אלו לא רק סוחרי בגדים, אלא בעלי עסקים העוסקים בתחום האופנה. קודם כל היום יש יום הולדת לשולמנים, אז אני רוצה להגיד מזל טוב לכל מי שייסד את הקבוצה, לאביר קארה, אביעד בן סעדון שהם עושים עבודת קודש, כמעט 600 אלף עצמאים בישראל ואנשים לא מעריכים את זה".

נתניהו בפתח הקבינט: "הסגר הוא הצלחה אדירה"

"זה יום מיוחד, אנחנו סוחרים, בעלי עסקים בכל הארץ, אני משווק סיטונאות, יצרן אופנה וגם יבואן, אני משווק את הסחורה שלי לעסקים בכל הארץ, לבוטיקים וחנויות רחוב. זו הייחודיות שלנו. באה הממשלה שלי הפודלים שמעניין אותה רק סטייקים ואנטריקוטים והם אומרים לנו 'אתם תישארו בבית', אבל נותנים לרמי לוי ולכל הסופרים הגדולים להכניס אלפי אנשים. דווקא אותנו, שמכניסים בכל פעם בקושי לקוח אחד או שניים סוגרים בכלוב. תמיד מענישים את הקטנים, כי עד עכשיו היינו חלשים. באנו לזעוק - לא ניתן לכם יותר".

אבל הם הגדירו מה לעשות שכאילו רמי לוי מדובר על קניות שזה הכרחי ובגדים אומרת הממשלה אז כרגע לא יקנו בגדים, אז מה יש מספיק.
"אתה אומר סופרים חיוניים? יש שווקים בכל הארץ גם הם חיוניים ומוכרים מוצרי מזון, למה לא נותנים הם לפתוח? הטייקונים שולטים שם למעלה".  

הטייקונים נמצאים במחנה יהודה, את זה לא שמעתי כי הם פתחו.
"הסופרים הגדולים הם הטייקונים, מותר להם הכול".

אבל גם מחנה יהודה היה פתוח לא מזמן. תתאר לנו טיפה את הנזק שנגרם לך, איך זה נראה מעולמך בחודשים האחרונים?
"חנות אחת כבר סגרתי בקינג ג'ורג' והיו לי שתי חנויות, הפסדתי 100 אלף שקל, את ההשקעה שלי. חצי שנה אין לי ודאות, נשארה לי סחורה מעונת המעבר לכיוון הקיץ ואני לא מדבר רק על עצמי, אלפי חנויות לידי שמשווקים לכל הארץ נתקעו עם מלאי. מי מפצה אותם על זה תגיד לי? שר הכלכלה שלי? איפה שר הכלכלה שלי? שיתבייש לו. הוא אמור להיות אבא שלי, נעלם לי ועכשיו אני תקוע עם סחורה. יופי, הכניסו אותי לבית לחודשיים סגר, קיבלנו פיצוים, באמת, אביר קארה עבד קשה".

איפה שר האוצר? אתה בא בטענות לשר הכלכלה
"קודם כל שר הכלכלה שלי הוא האבא שלי, שר האוצר הוא אבא של כל המשק".

אז מה איתו? כי אני יודעת שאביר קארה והוא ביחסים מאוד טובים, ואתה לא תוקף אותו, שר האוצר היה אמור גם לפצות אותך.
"אני כועס הכי הרבה על גנץ, שר הביטחון שלי, הילד שלי לא רוצה ללכת לבית ספר, אתה רוצה להיות ראש ממשלה שלי? תעבוד, תדפוק על השולחן, דופקים אותנו - העסקים הקטנים, חמש מאות אלף אנשים. אנחנו יושבים בבית ואוכלים את הלב, אין לנו כבר מה לאכול. הזעקה שיצאה היום, שרפו צמיגים".

קורונה - אנשים עם מסכה בתל אביב (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)
קורונה - אנשים עם מסכה בתל אביב (למצולמים אין קשר לנאמר בכתבה) (צילום: מרים אלסטר, פלאש 90)

אני חושב שיותר מהכל הזעקה שלכם אומרת כי אין מידתיות. לא יכול להיות שמצד אחד יש מגזרים שדואגים להם ואנשים חזקים שדואגים להם.
"ועוד משהו, למה משווים אותי לקניונים אלוהים אדירים? מי הם הקניונים? הם הטייקונים והם שולטים, עכשיו מה הם עושים? השוואה, אני צריך להיפתח עם הקניונים, מי מר שאני צריך להיפתח איתם? איפה השכל שלכם? אנחנו חנויות הרחוב ההפך, אנחנו מפזרים את האנשים כל חנות אצלנו נכנסים בקושי שניים שלושה, תעשו את זה לפי התו הסגול, מה כואב לכם?"

עכשיו שרפו בגדים, אני מקווה מאוד שלא נראה שידור חוזר של משה סילמן  זכרונו לברכה, אני מאוד מקווה.
"זה קיים פשוט לא מדווחים על זה, אני אומר לך לפחות 15 איש".

נכון יש כבר אנשים התאבדו, אני מכיר בעל מועדון בחיפה שהתאבד.
"איזו ממשלה פושעת, הם ישלמו על זה, מחדל יום כיפורים השרים שם שילמו על זה. בבחירות הבאות אני אומר לכם, כל המפלגות שעכשיו בממשלה ישלמו את המחיר, שיתביישו להם. יש לי 90 מטר למה הם לא נותנים לי? פתחתי בית כנסת אצלי קראתי לו היכל דוד בבאי על שם אבא שלי ז"ל,  אני מקווה שהממשלה שלי תיתן לי לפתוח".