צה"ל ביצע בימים האחרונים תחקיר בנוגע להתפרצות הקורונה בבסיס ההכשרות של יחידת דובדבן בבית הספר לקומנדו, והחליט על הדחה של קצין ביחידה. מפקד חטיבת הקומנדו, אל"ם קובי הלר, הציג את מסקנות התחקיר שנעשה והפקת הלקחים בנושא, ממנו עולה כי באירוע זה, מעגלי ההתגוננות של היחידה מול הנגיף נפרצו.  

זאת, "בעקבות מספר תקלות שבבסיסן אי מימוש הנחיות מקרפ״ר (קצין רפואה ראשי) בנוגע לכניסה לבידוד ואי אמירת כל האמת במהלך החקירה האפידמיולוגית שהתבצעה על ידי רופא היחידה", הסבירו בצה"ל. 

כזכור, מפקד פלוגת הכשרות ביחידת העילית נדרש לשהות בבידוד יחידני, לאחר שהסגן שלו אובחן כחולה בקורונה. המ"פ נדרש לבידוד יחידני, בעוד שיתר החיילים נכנסו לבידוד במסגרת הקפסולה. הוא הפר את הבידוד ביום כיפור, כאשר הצטרף לתפילה שהתקיימה במבנה סגור שהוסב לבית כנסת. בעקבות המקרה אובחנו עשרות מאומתים לקורונה מקרב החיילים.

סרטון שמפרסם דובר צה"ל להגברת המודעות לנגיף הקורונה

לאחר בירור פיקודי שבוצע היום (חמישי) מול מפקד הפלוגה, קיבל מפקד עוצבת האש, תא"ל עופר וינטר, את המלצת מפקד החטיבה להדיחו מתפקיד. "מפקד האוגדה ציין כי מפקד הפלוגה לא הקפיד על בידוד עצמי ובכך הכניס את כלל חייליו לסיכון ביודעין, וחרג מהנורמות המצופות ממ״פ בצה״ל", ציינו בדובר צה"ל.

בנוסף, אומרים בצבא, חידד מפקד האוגדה את חשיבות שמירת ההנחיות והפקודות למניעת התפשטות נגיף הקורונה בהינתן חולה מאומת או חשד לחולה ביחידות. תא"ל וינטר הנחה כי לקחי האירוע יועברו בכלל יחידות האוגדה.