ראש הממשלה, בנימין נתניהו, נאם הערב (חמישי) במליאת הכנסת על ההחלטות שהתקבלו בקבינט הקורונה: "אם נראה חלילה שחרף המאמצים המספרים עולים, אנחנו נעצור ונהדק בחזרה את ההגבלות".

נתניהו בפתח הקבינט: "הסגר הוא הצלחה אדירה"

"כמו בסגר הראשון גם הסגר השני עובד. הוא מוריד את מספר הנדבקים, הוא מפחית את התחלואה, הוא מציל חיים. אני מבקש להודות תחילה לאזרחי ישראל שנענו לעטות מסכות, וזה נותן לנו את היכולת יחד עם אמצעים אחרים להשתלט על התחלואה. אנחנו עשינו את הצעד שמדינות אירופה חוששות לעשות, כי צריך תעוזה, זה לא קל, תמיד יש את המצייצים ביציעים אבל הדבר הזה עובד", אמר נתניהו.

"צריך לצאת מהסגר בצורה הדרגתית ואחראית, צריך להיצמד למתווה שהוכן על ידי משרד הבריאות.   לא נתתי שיחרגו מהמתווה, כפי שהוא הוצג ככה העברנו אותו. אנחנו נעבור משלב לשלב רק על פי המדדים, לכן נחכה שבועיים או עד שהמדד יתחלף. אם נראה חלילה שחרף המאמצים המספרים עולים לקראת גמר השבועיים אנחנו נעצור ונהדק בחזרה את ההגבלות. חשוב לעבוד יחד, באחדות בשיתוף פעולה ובהצלחה. נכנסנו לסגר יחד ואנחנו יוצאים מהסגר יחד, ונגבש את ההסכמה הציבורית", הוסיף.

כזכור, קבינט הקורונה התכנס היום לדיון בלוח הזמנים של היציאה ההדרגתית מהסגר, שצפוי להסתיים ביום ראשון בחצות. הקבינט אישר כי החל מראשון תוסר הגבלת 1,000 המטרים, הגנים הלאומיים והחופים ייפתחו, וכך גם עסקים ללא קהל. הגנים והחינוך לגיל הרך יחזרו אף הם, ומסעדות ישובו למתכונת טייק-אוויי. שרי הקבינט החליטו כי אם בעקבות הפתיחה התחלואה תחמיר ותעלה – נעצור את היישום ונחזיר מגבלות.