במכתב רשמי שפרסם הערב (חמישי) מלשכתו, התנצל היועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט בפני פרקליט המדינה לשעבר, שי ניצן לאחר חשיפת ההקלטות בהן הוא נשמע מותח ביקורת חריפה על ניצן. "אכן באותה שיחה מוקלטת שפורסמה השתמשתי בביטויים קשים. ביטויים אלה שיקפו רגשות אותנטיים של כעס שחשתי באותה העת, ואני מצר עליהם". 

שי ניצן בראיון עם אגודת ידידי אוניברסיטת תל אביב. צילום: אוניברסיטת תל אביב

עוד הוסיף מנדלבליט במכתבו: "בעקבות פרסום קטעי השיחות, שוחחתי עם שי ניצן והבהרתי את האמור. שי קיבל את הדברים וההדורים יושרו. הפרסום נוצל לניסיון נואל מצד גורמים בעלי עניין לתדלק את מדורת הקונספירציות המופרכות בדבר שיקולים זרים העומדים כביכול ביסוד ההחלטות שהתקבלו בקשר לתיקי החקירה של ראש הממשלה".

התייחסות מנדלבליט להקלטות שנחשפו by maariv on Scribd



מנדלבליט המשיך במכתבו להתייחס למשפט רה"מ כאשר אמר כי "העיתוי של ההתקפות הללו הוא לא מקרי. כידוע בתקופה הקרובה יחל להתנהל משפטו של ראש הממשלה", אמר והוסיף: "מר בנימין נתניהו הוא חף מפשע כל עוד לא הוכחה אשמתו. במדינה דמוקרטית, אשמה בפלילים מתבררת רק במקום אחד - בבית המשפט. התגברות ההתקפות בעיתוי הנוכחי נועדה להפוך את התובעים לנאשמים, אולם, כל המאמצים לעשות כן, דינם להיכשל".

כזכור, בהקלטות שנחשפו לראשונה בערוץ 12, נשמע מנדלבליט משוחח עם מי ששימש כראש לשכת עורכי הדין, חברו הקרוב אפי נוה, שמואשם כיום בפלילים. בהקלטה מנדלבליט טען כי ניצן פועל נגדו אישית "באופן פסול וממניעים זרים" ומתח ביקורת חריפה על כך שנמנע מלהכריע בתיק שהתנהל נגד היועץ בפרשת הרפז. "אתה מבין שהמניאק הזה לא מחליט בתיק שלי?", אמר היועץ לנוה.

עוד הוסיף מנדלבליט כי ניצן פועל נגדו בכוונה וכי הוא לא יודע מה המניעים שלו לכך. "יש לי תיק פתוח, לא קיבלתי עילת סגירה. ישבו חמישה שופטים וחשבתי שיעיפו את התיק הזה בשנייה. אני לא יודע מה לעשות, מדובר בתיק אישי שלי", הסביר מנדלבליט. כשנשאל למה חשובה לו הסוגיה כשהוא כבר מכהן בתפקיד היועץ, אמר כי מדובר בתיק אישי שלו וכי אין סיבה שיהיה לו רישום משטרתי: "מה זו השיטה הזו שמחזיקים אדם בגרון? זה מעניין אותי מאד הנושא הזה משום שאני רוצה לדעת שזה סגור מחוסר אשמה. למה אני צריך רישום משטרתי?". 

משי ניצן נמסר בתגובה כי הוא "הצטער כמובן לשמוע את האופן שבו התבטא לגביו מנדלבליט לפני כחמש שנים. עם זאת, מדובר שיחה פרטית שניהלו שני חברים קרובים, ומטבע הדברים אנשים לא נזהרים בדבריהם בשיחות כאלה, ומתבטאים במהלכן גם באופן בוטה. מכל מקום, מערכת היחסים בין מנדלבליט לניצן הייתה טובה מאוד לאורך כל תקופת כהונתם המשותפת, והשניים עבדו בשיתוף פעולה מלא לטובת שלטון החוק".