בהתאם להחלטת הקבינט, גני הילדים צפויים להיפתח בראשון הקרוב, אך מאות הורים מוחים מאז פרסום ההחלטה על כך שטרם ברור מהו המתווה שמציע השר להורים ולגנים. בעקבות הפניות יו"ר ועדת החינוך, ח"כ רם שפע, שלח מכתב לשר הבריאות יולי אדלשטיין ולפרויקטור הקורונה פרופ' רוני גמזו בו טען שיש צורך דחוף לפרסם הבהרות לגבי ההסתגלות של ילדי הגנים למתווה החדש. 

נתניהו בפתח הקבינט: "הסגר הוא הצלחה אדירה"

במכתבו בירך על ההחלטה לפתוח את גני הילדים לגילאים הצעירים כבר ביום ראשון, אך טען כי העובדה שילדים בגיל הרך שהו כארבעה שבועות בבתים, מחייבת תכנית שתסייע להם להתרגל מחדש למצב. "אני קורא לגלות רגישות ולפרסם הבהרות והנחיות ברורות שיאפשרו להורים להכנס בימים הראשונים עד פתח הגן, בדומה להנחיות ב-1 לספטמבר ובכך לקיים הסתגלות מיטבית ככל הניתן לילדי הגן", כתב שפע. 

רם שפע (צילום: ללא)
רם שפע (צילום: ללא)

מכתב פערים במתווה החזרה לגנים 16.10.2020 by מעריב אונליין on Scribd

שלומית כהן, אם לפעוט, כותבת: ״הסגר הנוכחי קטע את הרצף החינוכי והטיפולי עבור ילדי הגיל הרך לאחר ימים ספורים בלבד של תהליך ההסתגלות. כל קטיעה נוספת של הרצף הטיפולי חינוכי תשבש את תהליכי ההתקשרות החשובים ועלולה להוביל לקושי במתן אמון במטפלות ואף קשיי הסתגלות כגון קשיי שינה, אכילה, למידה והתפתחות״.

מתווה חזרה למעונות ולגנים אוקטובר 2020 by מעריב אונליין on Scribd

במכתב ששלחו בהסתדרות הפסיכולוגים בישראל נכתב: ״יש להגדיר מתווה מחייב של הרשות המקומית לשמירה על קשר עם הפעוטות והוריהם והפניית משפחת במצוקה לקבלת סיוע״. עוד הוסיפו כי צריך ״להקדים ולשוחח עם הפעוטות על החזרה הצפויה למסגרות, לתווך להם את הפרידה הצפויה מההורים ולסייע להם להבין את המציאות המורכבת״.