מפרים את ההנחיות: במהלך הלילה תועדו עשרות צעירים ביחידת הצנחנים מקיימים מסיבה בבסיס ״בית ליד״ הסמוך לכפר יונה. במסיבה השתתפו גם אנשי הלהקות הצבאיות שהופיעו אל מול החיילים שסיימו את מסע ״עורב״. 

אלא שהנחיות הקורונה במקום לא נאכפו כלל וזאת על אף שלאחרונה חודדו הנהלים ביחידות הצבא בשל בשל היקפי התחלואה במרחב האזרחי והצבאי. בסרטונים נראים החיילים רוקדים בצפיפות מחובקים ללא כל שמירת מרחק או עטיית מסיכה.

מדובר צה״ל נמסר בתגובה: "אמש במהלך הלילה התקיים מסע במסגרת קפסולה פלוגתית. הלוחמים יצאו למסע הכולל מאמץ גופני עצים שמאושר על פי הנחיות צה״ל תוך הקפדה על הקפסולה הפלוגתית וללא עטיית מסיכות. בתום המסע התקיימה התקהלות של הלוחמים בקפסולה, בניגוד להנחיות צה״ל. הנושא יתוחקר ויטופל משמעתית על ידי המפקדים".

חיילים (צילום: פייר תורג'מן, פלאש 90)
חיילים (צילום: פייר תורג'מן, פלאש 90)

כזכור, אתמול הוחלט על הדחת קצין ביחידת דובדבן בעקבות תחקיר בנוגע להתפרצות הקורונה בבסיס ההכשרות של יחידת דובדבן בבית הספר לקומנדו. מפקד חטיבת הקומנדו, אל"ם קובי הלר, הציג את מסקנות התחקיר שנעשה והפקת הלקחים בנושא, ממנו עולה כי באירוע זה, מעגלי ההתגוננות של היחידה מול הנגיף נפרצו.  

"בעקבות מספר תקלות שבבסיסן אי מימוש הנחיות מקרפ״ר (קצין רפואה ראשי) בנוגע לכניסה לבידוד ואי אמירת כל האמת במהלך החקירה האפידמיולוגית שהתבצעה על ידי רופא היחידה", הסבירו בצה"ל. 

בתוך כך, 930 משרתים בשירות סדיר, קבע ועובדי צה"ל מאובחנים כחולים בקורונה במצב קל. ארבעה משרתי צה"ל מאובחנים כחולים במצב בינוני ומשרת צה"ל אחד מוגדר כחולה במצב קשה. נכון לאמש, 4,531 משרתים נמצאים בבידוד ביתי.