שיא שלילי של נדבקים ביממה האחרונה: לראשונה מאז פרוץ המגיפה עבר מספר הנדבקים היומי בנגיף הקורונה ברחבי העולם את ה-400,000, כך עולה מסקירה עולמית שערכו עדן דרוקמן-רפאלי והקבינט האזרחי שפורסמה היום (שבת).

יו"ר ארגון הבריאות העולמי מעריך: הקורונה תימשך כשנתיים

בצרפת, שבה בשיא הגל הראשון היה ממוצע יומי (בשבוע) של 4.5 אלף נדבקים ליום, מכה כעת גל שני בעלייה מתמדת, שהגיע היום לממוצע של 20 אלף נדבקים ליום. באשר למניין המתים, בשיא הגל הראשון מתו בממוצע כמעט אלף ליום, ובגל הזה בינתיים כמעט מאה ליום, אך מסתמנת מגמת עלייה. לעומת זאת, בארגנטינה אין גל שני אלא גל גדול אחד שמתמשך וצובר שיאים כל יום (שלשום 17 אלף נדבקים ביממה), גם בנדבקים וגם במתים.

אירוע חריג אירע לפני מספר שעות בותיקן, כאשר אדם המתגורר במשכנו של האפיפיור אובחן כחולה קורונה מאומת. תושב המקום, המתגורר בקאסה סנטה מרתה, בית מגוריו של האפיפיור פרנציסקוס, אובחן נשלח לבידוד לאחר שנמצא חיובי לנגיף. הגבר, שלא זוהה באופן רשמי, לא סובל מתסמינים ונכנס לבידוד יחד עם אחרים שבאו איתו במגע.

באנגליה הגל השני של הנדבקים גדול מהראשון, וביום רביעי נשבר שיא - נדבקו כמעט 20 אלף ביממה. לעומת זאת, מבחינת תמותה - בשיא הגל הראשון מתו בממוצע כמעט אלף ליום, ובגל זה מעל מאה ביום. ברוסיה החל גל שני עם שיא של מעל 15 אלף נדבקים ביממה שנשבר אתמול. גם במתים ישנה עלייה מהגל הראשון, כשאתמול ממוצע התמותה היומי עמד על 210.

בצ'כיה בה הגל הראשון כמעט לא פגע מכה כעת גל שני. אתמול נשבר בה שיא של מעל ל-11 אלף נדבקים ביממה, ובמקביל גם התמותה הגיעה לממוצע של 54 ביממה. גם בבלגיה מכה גל שני, ואתמול לראשונה נדבקו מעל 10,000 ביממה. לעומת זאת, מבחינת תמותה, בגל הראשון הממוצע היומי היה של כמעט 300 ביממה, ועכשיו הממוצע היומי עומד על 28.

באיטליה מכה גל נדבקים שני שכבר חצה את זה שבגל הראשון, כשאתמול נשבר שיא של מעל 10,000 נדבקים ביממה. לעומת זאת, בתמותה בגל הראשון עמד הממוצע על מעל ל-800 מתים ביממה, וכרגע הממוצע הוא 46.

קורונה באיטליה (צילום: Piero Cruciatti, Getty Images)
קורונה באיטליה (צילום: Piero Cruciatti, Getty Images)

בהולנד נשבר אתמול גם שיא שלילי של יותר מ-8,000 נדבקים ביממה. מבחינת תמותה בשיא הגל הראשון ממוצע התמותה היומי היה 154, וכיום 23. באיראן מתפרץ כרגע גל שלישי, כשמספר הנדבקים היומי השבוע שבר שיא של מעל ל-4,800. גם ממוצע התמותה שובר שיאים והממוצע היומי עומד על מעל 250 (בגל הראשון עמד על 130).

כמו-כן נפאל, אינדונזיה, רומניה ומרוקו שלא נפגעו משמעותית בגל ראשון חוות כרגע את המגיפה, גם בנדבקים וגם במתים.

מוקדם יותר הודיעה אוניברסיטת ג'ון הופקינס, כי 64 אלף בני אדם אובחנו עם נגיף הקורונה בארה"ב תוך יומיים. מדובר במספר שיא, לראשונה מחודש יולי. מאז פרוץ המגפה התגלו במדינה כשמונה מיליון נשאים מאומתים.

בתוך כך דיווחו הרשויות באוקראינה כי נרשם שיא נדבקים יומי בנגיף, לאחר ש-6,410 בני אדם נדבקו בו ביממה האחרונה במדינה.

בגרמניה דיווחו הרשויות כי 7,830 בני אדם נמצאו חיוביים לקורונה ביממה האחרונה. בכך עלה מספר הנדבקים המאומתים במדינה לקרוב ל- 350 אלף. מניין המתים כתוצאה מהנגיף במדינה עומד על 9,734.

קורונה בגרמניה (צילום: רויטרס)
קורונה בגרמניה (צילום: רויטרס)

הרשויות בברזיל הודיעו כי ביממה האחרונה אובחנו כמעט 31 אלף מקרים חדשים של הידבקות, וכי 754 בני אדם מתו מהנגיף. בכך עלה מספר הנשאים המאומתים שהתגלו במדינה ל-5.2 מיליון ומניין המתים ל-153,214 בני אדם.