בסרטון שהפיצה השרה מירי רגב בחמישי האחרון, היא הודיעה לעוקביה שאחרי שיחה עם יו"ר הרשות השנייה, ואחרי מכתב תלונה ששלח הליכוד לרשות, "יש סיכוי גבוה שנראה מחר התנצלות של ברקוביץ'". היא אף הוסיפה שאם ההתנצלות תהיה חלקית, זה לא יעבור לסדר היום.

הדבר הראשון שעלה במוחי היה: "נראה אותו גבר שלא מוכן להתנצל, אחרי שהשרה איימה עליו בשידור חי, ואחרי שהרשות השנייה קיבלה תלונה נגדו. כזכור, אחרי שהרשת געשה וסערה על דבריה, רגב הסבירה שזה לא היה איום, אלא תגובה ערכית ומוסרית.

הייתי רוצה לראות שמורה בבית ספר מאיימת על תלמיד שאם הוא לא יתנצל בפני ילד אחר בכיתה, היא תוריד לו ציון במתמטיקה, ואחר כך תטען בפני ההורים של אותו תלמיד שזאת הייתה בסך הכול הערה ערכית. הרי ההורים היו מזעיקים את כל צמרת המפקחים של משרד החינוך. הגברת רגב פטרה את עצמה בלא כלום, כאילו כוונתה הייתה לגמרי טהורה ותמימה. מה הפלא, שעוד לא יבשה הדיו על מילות האיום שלה, ומיקי זוהר הפציע עם איום משלו על היועץ המשפטי מנדלבליט.

אם אמנם יש עוד הקלטות מדאיגות באמתחתו של מיקי זוהר, שבעטיין תהיה פה רעידת אדמה לדבריו, צריך לחשוף אותן כאן ועכשיו, כי זכות הציבור לדעת! אבל כשאתה משתמש בהן כקלף מיקוח בסגנון: אם תתנהג יפה ותבטל את כתבי האישום, לא נפיץ את ההקלטות, זאת בפירוש סחיטה באיומים. אפילו נתניהו עצמו הסתייג מהטון והסגנון. 

מירי רגב מתעמתת עם ברקוביץ' (צילום: צילום מסך קשת 12)

בתוכנית אמש של ברקו ואסייג אמרה האחרונה שניר ברקת גם אוים על ידי חברי ליכוד שלא יגיע להתראיין אצלם. אמנם הוא לא שעה לאותם איומים והגיע לאולפן, (לא הצלחתי להבין למה הכניס את עצמו למלכודת הדבש), אך נראה עצבני ולחוץ לאורך כל הריאיון. כלומר, אנחנו עדים לשיטת פעולה חדשה של איומים והפחדות שהולכת ומתפשטת ותהרוס כל חלקה טובה במרקם החברתי.

לכן הייתי סקרנית לראות אמש האם ברקוביץ' יתנצל. הוא לא. הוא רק חזר והדגיש שהביקורת שלו הופנתה כלפי כמה אנשים בצמרת הליכוד ולא כלפי מצביעי הליכוד או מתפקדיו.

לא רק שהוא לא התנצל, הוא גם הצליף בפתיחת התוכנית עם נאום ארוך, אמיץ וכן, בסגנון העממי והפשוט שלו. "אני כל השנים אומר שיש לי את המדינה הכי טובה, אבל משהו השתנה. כולם משסים בכולם", והוסיף: "מי שלא איתם הוא שמאלני בוגד ואנרכיסט. מי שאיתם הוא האדם הכי טוב בעולם. גם ביבי ביטל את הסיפוח, אז הוא שמאלני? מה אתם מאיימים? מי שמאיים זה בן אדם שמפחד. הם יכולים להגיד עד מחר סטייק אבל כן, אני אבחר כל פעם במישהו אחר עד שאני אבחר במנהיג שיעשה כאן מדינה מתוקנת ונקיית כפיים ולא ידבר כל היום על שחיתויות. מנדלבליט? מושחת, אלשיך? מושחת, משטרה? מושחתת, בתי משפט? מושחתים. איפה אתם?".

מאוחר יותר אמר ברקו  לניר ברקת שהוא לא מבין למה הוא צריך להתנצל בפני אדם שאיים עליו. יודעים מה? גם אם ברקו היה מתנצל, והשרה רגב הייתה יכולה לטפוח לעצמה על השכם שהיא העניקה לו נוק אאוט בזירת ההתכתשות המילולית, עדיין המציאות מדברת בעד עצמה, ומה שראינו ושמענו היה איום, פשוטו כמשמעו. איך אמר פעם נתניהו בנאומו על איום הגרעין האירני? "אם זה נראה כמו ברווז, הולך כמו ברווז ומגעגע כמו ברווז, מה זה"?  

עכשיו אחרי שברקוביץ' לא התנצל בתוכנית אמש, נותר לראות האם רגב תעמוד במילה שלה, כמו שהבטיחה, וזה לא יעבור לסדר היום.