השרים אישרו את רשימת הערים האדומות העדכנית: משרד ראש הממשלה ומשרד הבריאות פרסמו אמש הודעה משותפת ובה פורטו תקנות משרד הבריאות לכניסה לשלב הראשון של היציאה מהסגר החל מיום ראשון הקרוב. ההחלטות יהיו בתוקף עד ה-31 לחודש הנוכחי. בנוסף, התקיים דיון בו החליטה ועדת השרים על החלת אזור מוגבל בבני ברק מציר ז'בוטינסקי דרומה, אלעד, ביתר עילית, מודיעין עילית, רכסים והשכונות בירושלים: רמת שלמה, רמת אשכול, מעלות דפנה ומטרסדורף. ההכרזה תקפה לארבעה ימים, מיום ראשון עד יום יום רביעי.

נתניהו בפתח הקבינט: "הסגר הוא הצלחה אדירה"

עם זאת, בהתאם להמלצת משרד הבריאות, ועדת השרים החליטה לאפשר חינוך לגיל הרך בגילאי 0 עד 6 גם בערים האדומות, ותתאפשר כניסה ויציאה מהאזורים המוגבלים לתלמידי חינוך מיוחד, נוער בסיכון ומוסדות חינוך ורווחה שפעילותם הותרה. 

לידיעה המלאה

התרעת צבע אדום נשמעה בעוטף עזה

דובר צה"ל אישר כי אזעקת צבע אדום הופעלה בערב שישי ביישוב נתיב העשרה שבעוטף עזה, וכי זוהה שיגור אחד משטח רצועת עזה לשטח ישראל. הפרטים נמצאים בבדיקה, לא ידוע על נזק או נפגעים.

לפי חלק מהדיווחים, רקטה שנורתה מצפון הרצועה התפוצצה בשטח פתוח ליד אחד היישובים במועצה האזורית חוף אשקלון. אין נפגעים.

לידיעה המלאה

ירי רקטה מרצועת עזה (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)
ירי רקטה מרצועת עזה (צילום: חסן ג'די, פלאש 90)

פיגוע בצרפת: מורה נדקר למוות בפרברי פריז

מורה בחטיבת ביניים נדקר למוות אמש באחד מפרברי פריז. לפי עדי ראייה, הדוקר, ככל הנראה מוסלמי ממוצא צ'צ'ני, צעק "אללה אכבר" לפני שתקף את הקורבן ושיסף את גרונו. הוא נורה למוות על ידי המשטרה הצרפתית. לפי חלק מהדיווחים, התוקף ערף את ראשו של הקורבן, אך המשטרה הצרפתית הכחישה זאת.

התובע המיוחד לענייני טרור של צרפת, ז'אן פרנסואה ריקרד, התייחס היום לאירוע הרצח המזעזע שאירע אמש במדינה, כאשר צעיר כבן 18 תקף לאור יום מורה להיסטוריה בחטיבת ביניים ושיסף את גרונו. עפ"י חלק מהדיווחים, הוא ערף את ראשו של המורה. "משטרת צרפת עצרה תשעה אנשים בחשד למעורבות באירוע" אמר התובע הצרפתי, "בין העצורים קרוב משפחה של חברה בארגון המדינה האיסלאמית".

לידיעה המלאה

נשיא צרפת עמנואל מקרון מגיע לזירת הדקירה (צילום: רויטרס)

איזה מדינות באירופה עלולות להיכנס לסגר?

שיא שלילי של נדבקים ביממה האחרונה בעולם: לראשונה מאז פרוץ המגיפה עבר מספר הנדבקים היומי בנגיף הקורונה בעולם את ה-400,000, כך עולה מסקירה עולמית שערכו עדן דרוקמן-רפאלי והקבינט האזרחי שפורסמה ביום שבת. בצרפת, בה בשיא הגל הראשון היה ממוצע יומי (בשבוע) של 4.5 אלף נדבקים ליום, מכה כעת גל שני בעלייה מתמדת, שהגיע היום לממוצע של 20 אלף נדבקים ליום.

לעומת זאת בארגנטינה אין גל שני אלא גל גדול אחד שמתמשך וצובר שיאים כל יום. שלשום אובחנו במדינה 17 אלף נדבקים מאז שלשום. אירוע חריג אירע לפני מספר שעות בותיקן, כאשר אדם המתגורר במשכנו של האפיפיור אובחן כחולה קורונה מאומת. תושב המקום, המתגורר בקאסה סנטה מרתה, בית מגוריו של האפיפיור פרנציסקוס, אובחן נשלח לבידוד לאחר שנמצא חיובי לנגיף. הגבר, שלא זוהה באופן רשמי, לא סובל מתסמינים ונכנס לבידוד יחד עם אחרים שבאו איתו במגע.

לידיעה המלאה

בדיקת קורונה על נוף פריז (צילום: REUTERS/Christian Hartmann)
בדיקת קורונה על נוף פריז (צילום: REUTERS/Christian Hartmann)

מת מפצעיו הקשיש שנדקר על ידי נכדו בראש העין

בבית החולים "בילינסון" נקבע הבוקר (שבת) מותו של הגבר בן ה-73 שנדקר אתמול על ידי נכדו בראש העין. צעיר בן 22 ככל הנראה הסובל מבעיות נפשיות דקר למוות את סבו לאחר שהסב העיר לו בעת ששיחק עם חתול. בית משפט השלום בפתח תקווה האריך את מעצרו של הנכד בארבעה ימים ושלח אותו לבדיקת הסתכלות. 

אתמול בשעות הצהריים התקבלה במוקד 100 של המשטרה ובמוקד 101 של מד"א  קריאה על פציעה של קשיש בשנות ה-70 לחייו ברחוב הרכבת בעיר. תחילה נמסר על חשד לקטטה שהתגלעה במקום אלא, משהגיעו הצוותים למקום עלה החשד לפיו הקשיש הותקף בדקירות בכל חלקי גופו על ידי נכדו.

לידיעה המלאה

זירת האירוע בראש העין (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)
זירת האירוע בראש העין (צילום: תיעוד מבצעי מד''א)

איש העסקים מיכאל שטראוס הלך לעולמו 

איש העסקים מיכאל שטראוס הלך לעולמו היום (שבת) בגיל 86. שטראוס שימש כיו"ר ענקית המזון "שטראוס" בין השנים 1975–2001 והמשיך לכהן כיו"ר "שטראוס אחזקות" עד מותו. הוא הותיר אחריו שלושה ילדים: עפרה שטראוס, עירית שטראוס-קופלר ועדי שטראוס, ואת אחותו רעיה שטראוס-בן דרור.

לידיעה המלאה

מיכאל שטראוס  (צילום: אביב חופי)
מיכאל שטראוס (צילום: אביב חופי)