ראש הממשלה בנימין נתניהו נשא הערב (שבת) הצהרה מיוחדת, מספר שעות לפני שתחילת השלב הראשון של החזרה לשגרה מימי הסגר, וכולל בין היתר פתיחת מסגרות החינוך לגיל הרך. 

בפתח דבריו אמר רה"מ נתניהו: "אנו רואים שני גלים ברורים שמכים. כשהגל הראשון פחות חזק. גם כאן היינו ראשונים כשעשינו סגר והראשונים לצאת. פעם נוספת אנחנו נכנסים לפני כולם ויוצאים לפני כולם. בבריטניה כפליים משלנו וכך גם בהולנד. ההחלטה להנהיג את הסגר נכונה ואני שמח שהתעקשתי. הוא עובד. שיעור הנדבקים 4.5%".

נתניהו בפתח הקבינט במהלך השבוע: "הסגר הוא הצלחה אדירה"

על מתווה היציאה מהסגר אמר: "אנחנו יוצאים בזהירות לפי מתווה שנקבע על פי מומחי הבריאות והמשרד. גם בכל מה שקשור בציבור החרדי והערים האדומות, אני מקווה שזה המתווה הנכון. אני אכנס את הקבינט מחר או מחרתיים ונחליט על ההמשך. אם נראה שחוזרים בחזרה נהדק את ההגבלות".

רה"מ נתניהו סיים את דבריו בנימה אופטימית ואמר: "אנו נשמור על כתר סביב הערים האדומות - לא רוצה זליגה של תחלואה. אני מקווה שנתגבר על המחיר הכלכלי, צמצמנו אותו מכיוון שפעלנו בחגים. אני רוצה להדגיש: יש סימני אופטימיות. חברות מתקדמות עם חיסון. אופטימיות קצת פחות זהירה - רואים את הסוף וצריך להגיע אליו. שמרו על הכללים המסכות והמרחק. יחד נתגבר".

כשנשאל על דבריו של הרב קנייבסקי, שהורה לפתוח מחר את מרכזי תלמודי התורה ביישובים החרדים התייחס: "אני קורא לציבור החרדי לא להקשיב. יש ציווי - ונשמרתם לנפשותיכם. התורה מקדשת את החיים. בהתאם להמלצת משרד הבריאות פתחנו גנים כי זה מה שהומלץ. מבקש מהציבור החרדי לא לעשות את זה וממנהיגיו לפעול באחריות. נאכוף במידת יכולתנו. נשמור על כתר הדוק סביב ערים אדומות".

רה"מ נתניהו הגיב לדברי שר הביטחון בני גנץ ואמר: "אני מציע להוציא פוליטיקה כרגע - מספיק עם ממשלה בתוך ממשלה. עובדים בימים האחרונים לא רע. זה סימן טוב. לגבי הכלכלה - תמיד פעלתי לטובת כלכלת ישראל. העברתי יותר תקציבים מכל מנהיג אחר. נניח את תקציב 2020 כמו שהסכמנו עם כחול לבן. נעביר את תקציב 2021 לקראת פברואר. להפסיק עם האיומים. יש קורונה - בואו נצא מזה יחד".

כאשר נשאל על ההפגנות שחזרו הערב לבלפור הבהיר: "אני לא נלחם בהם ואף אחד לא מעוניין לעצור את ההפגנות. במדינות דמוקרטיות אחרות כן מגבילים דווקא את חופש ההפגנה בזמן מגפה - אף מדינה לא מאפשרת הפגנה בזמן מגפה - אנחנו מאפשרים. זכותם להפגין אבל לא להפר כללים".

מכחול לבן נמסר בתגובה: "הליכוד מנסה לצייר תמונת מצב שקרית שבה העברת תקציב של שנה שמסתיימת תיתן מענה אמיתי לאזרחים המשוועים ליציבות כלכלית. לא נאפשר להמשיך את הפגיעה באזרחי ישראל. גרירת העברת תקציב המדינה לשנת 2021 תביא להורדת דירוג האשראי של ישראל ולקריסה של הכלכלה הישראלית. ראש הממשלה ושר האוצר חייבים להפסיק לשחק בגורלם של מיליון מובטלים ולהביא תקציב מדינה עם אופק כלכלי באופן מידי".