הבחירות בארה"ב יתקיימו רק בעוד כשבועיים וחצי, אולם נתונים שפורסמו בסוף השבוע הראו כי הציבור האמריקאי לא ממתין לרגע האחרון ושובר שיאים בהצבעה המוקדמת בקלפיות ובדואר. הסיבה: חשיבות הבחירות והרצון להימנע מהתקהלויות עקב מגפת הקורונה.

על פי פרויקט הבחירות בארה"ב, מיזם של פרופ' מייקל מקדונלד מאוניברסיטת פלורידה, שאוסף החל מ־2008 את נתוני ההצבעה בארה"ב, השתתפו עד אתמול יותר מ־25 מיליון אמריקאים בהצבעה המוקדמת, לעומת כ־6 מיליון מצביעים בפרק הזמן המקביל לפני ארבע שנים.

עוד הראו הממצאים כי ב־15 המדינות שסיפקו נתונים על השיוך המפלגתי של המצביעים, יותר מ־5.8 מיליון דמוקרטים כבר הצביעו, לעומת 2.52 מיליון רפובליקנים. במדינת המפתח פלורידה הצביעו עד כה יותר מ־1.185 מיליון דמוקרטים מול 726 אלף רפובליקנים, בעוד שבפנסילבניה, אף היא מדינה קריטית, יותר מ־510 אלף דמוקרטים הצביעו - לעומת 116 אלף רפובליקנים בלבד.

האריס תוקפת את פנס וטראמפ בעימות הסגנים. צילום: רויטרס

בינתיים, שני המועמדים - דונלד טראמפ וג'ו ביידן - ממשיכים בכינוסי הבחירות שלהם. ביום חמישי בלילה, במקום העימות השני שבוטל עקב הידבקותו של הנשיא בנגיף הקורונה, קיימו השניים מפגשים נפרדים עם מצביעים בשידור ישיר. הערב הסתיים בניצחון מוחץ למועמד הדמוקרטי, עם ממוצע של 14.1 מיליון צופים במשדר של ABC מול 10.9 מיליון במשדר של טראמפ ב־NBC.

אף שטראמפ התרברב לפני השידור כי הוא מקבל זמן מסך בחינם, המגישה סוואנה גוטרי הציגה בפניו שאלות קשות. אחד מרגעי השיא היה כאשר הנשיא נשאל על אתר הקונספירציות הגזעני־אנטישמי QAnon, וענה כי "אני לא יודע כלום על זה" - אף שגם הוא שיתף בטוויטר קונספירציה על כך שאוסמה בן לאדן לא באמת חוסל. טראמפ לא רק נמנע מלגנות את האתר, אלא אף הוסיף לתדהמתה של גוטרי כי "אני יודע שהם נגד פדופיליה ונלחמים בכך חזק".

מנגד, ביידן עמד שוב על סירובו לספק תשובה מלאה לגבי השאלה אם הממשל שלו, אם ייבחר, ינסה להגדיל את מספר השופטים בבית המשפט העליון על מנת להבטיח רוב ליברלי. ביידן ענה כי הוא "לא מעריץ" של הרעיון, אולם הבהיר כי הוא מחכה לראות אם הרפובליקנים יצליחו לאשר את המינוי של השופטת איימי קוני בארט לפני שיפרסם את עמדתו הרשמית לפני הבחירות.

בתוך כך, הסנאטור הרפובליקני מנברסקה בן סאס, שמתמודד על כהונה נוספת, הזהיר מפני "מרחץ דמים רפובליקני בסנאט", והסביר כי זו הסיבה שהוא מתרחק מהנשיא. טראמפ הגיב אתמול בציוץ שבו כינה את הסנאטור "בן סאס הקטן", ואמר כי מרגע שהסנאטור השיג את מועמדות המפלגה, הוא "חזר לדרכים המטופשות והמגונות שלו", וכעת הוא "נטל ומבוכה" עבור המפלגה ונברסקה. "חוץ מזה הוא דווקא בחור נפלא!", הוסיף הנשיא בסרקזם.