כחלק מהשלב הראשון של החזרה מהסגר, שבו היום לפעילות רק מסגרות הגיל הרך. הורים רבים זועמים על החלטה זו, וטוענים כי יש לפתוח גם את בתי הספר היסודיים.

עדכון נתניהו לקראת כינוס קבינט הקורונה, קרדיט לשכת ראש הממשלה

"לא הגיוני שהילדים ימשיכו להישאר בבתים", מספרת לאה פדידה, אם לילד בכיתה ב' בחיפה. פדידה טוענת: "כל בני המשפחה נעולים בבית כבר חודש. מעבר לפגיעה החינוכית הקשה, כל יום שבו הילדים לא הולכים למסגרת הוא יום נוסף שבו עבודתי נפגעת. אנחנו נמצאים במשבר כלכלי קשה, וכשאני לא יכולה ללכת לעבודה המצב רק מחמיר".

נורית הכהן, אם לילדה שעלתה לכיתה א', מוסיפה: "רק לפני חודש וחצי הבת שלי התחילה את הלימודים בבית הספר, אלא שמאז היא שהתה יותר זמן בבית מאשר בבית הספר. לשלוח את הילדה לסבא ולסבתא זה לא פתרון, כי הרי הם בקבוצת סיכון. אי אפשר להשאיר ילדה לבד בכיתה א' בבית. כל עוד זה המצב, זה הזוי לומר שפותחים חזרה את המשק".

בעקבות הדברים אומר מירום שיף, יו"ר הנהגת ההורים הארצית: "ילדי בית הספר מתוכננים לחזור ללימודים במועד עלום, אי שם בעתיד. ברור שכדי למנוע עלייה בתחלואה, מחובתו של משרד החינוך למצוא את הפתרונות שיבטיחו חזרה בטוחה ללימודים כדי למנוע סגר נוסף. אסור לשכוח בתכנון החזרה ללימודים את הילדים שנמצאים בסיכון בריאותי, והגיע הזמן שיוצג להם מתווה ראוי. תלמידי י״א וי״ב אמורים לגשת לבגרויות בחודש הבא, וצריך למצוא פתרון שיאפשר להם לא רק לגשת לבחינות אלא אף להצליח בהן".

בשלב זה הלמידה בשכבות הגיל הבוגרות תמשיך להתבצע במתכונת של למידה מרחוק. כדי לתת מענה טכנולוגי להמשך הלמידה החליט שר החינוך יואב גלנט לפתוח במבצע לחלוקת 150 אלף מחשבים ניידים ו־70 אלף טלפונים ניידים עבור תלמידי מערכת החינוך. מאות מחשבים כבר חולקו לתלמידים בנוף הגליל. בשבועות הקרובים תימשך חלוקת המחשבים ברשויות נוספות.

אף שבתי הספר הממלכתיים יישארו סגורים בשלב זה, במגזר החרדי דורשים לפתוח באופן מידי את הישיבות ואת תלמודי התורה כבר השבוע, וזאת למרות החשש מגל התפרצות נוסף כתוצאה מכך.