כך תעבירו את הבוקר עם הילדים

לרוב, הילדים מעדיפים להיות בענייניהם ופחות לעזור בענייני הבית כמו פינוי המדיח, קיפול כביסה, ריקון פח הזבל ועוד. דליה אילת, מנחת הורים ומרצה בסגל המורים של מכון אדלר, מציעה רעיון למשחק מפתיע: בחרו חדר הזקוק לסידור בבית. כעת בחרו אחת מבין שתי אפשרויות:

1. הציבו מצלמה בקצה החדר וצלמו בהילוך מהיר את כל בני הבית מסדרים אותו. לאחר מכן הקרינו את הצילום לכל בני המשפחה. אם יש לכם יכולות טכנולוגיות, ניתן לערוך את הסרטון בתוכנת עריכה ביתית ולהוסיף מוזיקה.

2. חלקו תפקידים שונים לבני המשפחה - צלם, תאורן, פועל במה, מנחה וכמובן שחקנים – וצלמו תוכנית לעיצוב החדר בסגנון "בא לחדש לכם", כולל טיפים מצחיקים, עצירה להסברים תיאורטיים כמו למשל למה ממש כדאי לכם לשים מנורה לצד המיטה ועוד. כמובן, לפני הצילומים כתבו תסריט קצר ופשוט שמתמצת את מהלך האירועים, התאמנו על השורות של הדיאלוג, ואז צאו לצלם. 

המלצה

פסטיבל "מנופים" לאמנות עכשווית שנערך מדי שנה בירושלים, ייערך השנה בפעם ה־12 ב־27־29 באוקטובר בגרסה מקוונת. במשך שלושה לילות יציג הפסטיבל תוכנית אמנותית עשירה ומגוונת, ובה מופע לילי בגן החיות התנ"כי בירושלים; כנס ירושלים לאמנות, תחת הכותרת "רגע האמת"; "תור לאמן" - מפגשים בארבע עיניים עם אמנים ירושלמים בסטודיו ובחללי תצוגה; "עגורנים" - סיורים ופעילות יצירתית לילדים ולכל המשפחה; "המערבל"- הרצועה המוזיקלית של הפסטיבל, עם מופעי מוזיקה מקוריים של אסף אמדורסקי, וולקן אנטרטיינמנט, בלאק ברוזס (רביד כחלני ועוזי רמירז) ואלה דניאל; השקת גיליון של כתב העת המקוון "הרמה" ועוד. 

פסטיבל "מנופים", 27־29 באוקטובר. פרטים באתר הפסטיבל

אסף אמדורסקי (צילום: בן פלחוב)
אסף אמדורסקי (צילום: בן פלחוב)

רגע מפלט להורים

קרן ארצי, מנחת הורים ומשפחה ממכון אדלר, מציעה לכם לנצל את הזמן הפנוי כדי לאסוף את התמונות ששמורות במחשב או בסמארטפון ולהכין מהן אלבום מקושט או קולאז’ של תמונות משפחתיות על קרטון ביצוע. “בעזרת התמונות תעלו זיכרונות של רגעים מאתגרים שחוויתם יחד כמו טיפוס קשה על הר, מזג אוויר קיצוני שנאלצתם להתמודד איתו בטיול, כלב שהלך לעולמו ואפילו בדיקה רפואית לא נעימה שהילד עבר”, אומרת ארצי. “נסו לחשוב ביחד על הכוחות שעזרו לכם אז להתמודד. הם עדיין שם – צריך רק לקרוא להם והם יעמדו לרשותכם גם היום”.