השר לביטחון הפנים אמיר אוחנה התראיין הבוקר (ראשון) לנועם פתחי ויותם זמרי ברדיו גלי ישראל והתייחס לסערה שהתעוררה סביב תוכניתם של אופירה אסייג ואייל ברקוביץ', לאחר שהאחרון האשים את צמרת הליכוד בהתנהגות של "ארגון פשע". אוחנה סיפר כי מעולם לא התארח בתוכנית והבטיח: "לעולם לא אתארח בתת רמה הזו". בכך הצטרף אוחנה לחברי ליכוד נוספים כמו מיקי זוהר שהודיעו כי יחרימו את התוכנית. 

דברי השר אוחנה במליאה, קרדיט: ערוץ כנסת

בריאיון התייחס השר גם לסערה שהתעוררה סביב הקלטות מנדלבליט בהן נשמע היועמ"ש משוחח עם מי ששימש אז כראש לשכת עורכי הדין, חברו הקרוב אפי נוה, שמואשם כיום בפלילים, וטוען כי פרקליט המדינה דאז שי ניצן פועל נגדו אישית "באופן פסול וממניעים זרים". בהקלטות נשמע מנדלבליט מותח ביקורת חריפה על ניצן, שנמנע מלהכריע בתיק שהתנהל נגד היועץ בפרשת הרפז. "אתה מבין שהמניאק הזה לא מחליט בתיק שלי?", אמר היועץ לנוה.

מה אתה אומר על הקלטות מנדלבליט-נוה?
"לא הופתעתי, אנחנו אומרים את הדברים הללו חודשים רבים, רק שהיו מי שקראו לכך תאוריית קונספירציה הזויה. ראיתי גם חלק ממסע ההופעות המביך הזה של שי ניצן. אי אפשר להאמין למילה שיוצאת מהפה של האיש הזה".

האם אתה כשר משפטים לשעבר חושב שהייתה פה סחיטה?
"אני שומע את היועמ"ש בהקלטות. גם בינו לבין עצמו מנדלבליט לא מאמין בכתבי האישום שהגיש נגד נתניהו. כשהוא אמר שמגיש אותם בלב כבד אך בלב שלם, מעולם לא האמנתי לחלק השני, עכשיו אני גם לא בטוח שאני מאמין לחלק הראשון".

אביחי מנדלבליט (צילום: דוברות הכנסת)
אביחי מנדלבליט (צילום: דוברות הכנסת)

בהמשך התייחס השר למוסדות החינוך החרדים שנפתחו היום בניגוד להנחיות והבטיח כי תהיה אכיפה. "אם אני חי לפי מהדורות החדשות אז התחושה היא שכל היום יש הפגנות והפרות של הנחיות - המציאות מלמדת אחרת", אמר.

השאלה היא האם השוטרים היום יגיעו למקומות שהולכים להיפתח בניגוד לחוק?
"חד משמעית כן".

אלימות משטרתית בגבעת זאב

אוחנה התייחס גם לחתונה בגבעת זאב שהסתיימה בפינוי משטרתי אלים בשבוע שעבר: "אירוע שמסתיים בהפעלת כוח הוא לא טוב - אבל לערוף ראשים זו טעות. אני חוקר את האירוע".

אנחנו עושים עוול לגוף ששולח 30 אלף שוטרים לאינטרקציות יומיומיות. אלה שמאבדים את העשתונות הם פרומיל.
"מסכים במאה אחוז".