עם היציאה מהסגר ההדוק: הסתדרות המורים הכריזה הבוקר (ראשון) על סכסוך עבודה בגני הילדים ובחינוך המיוחד, זאת, לדברי הארגון, בעקבות "התעלמות של משרד הבריאות ומשרד החינוך מבריאותם של עובדי ההוראה בחינוך המיוחד וחזרה לעבודה סדירה בגנים, ללא מיגון מתאים וללא קפסולות". 

מזכ"לית הסתדרות המורים, יפה בן דויד, מסרה: "אני קוראת למשרד החינוך להיכנס איתנו להידברות מידית כדי להבטיח את ביטחונם של עובדי ההוראה. הן בחינוך המיוחד והן בגני הילדים".

דורית חזן, יו"ר ארגון הגננות, אמרה כי "חבל שהארגון היציג מבקש רק כעת הידברות. הרי זה מה שארגון הגננות דרש מן ההתחלה מקבינט הקורונה ומשרד החינוך. כמו שהתרענו, החזרה המוזרה וההזויה לגני הילדים ללא היערכות וללא מתן תנאים הולמים לגננות ולצוות החינוכי תעלה לכולנו מחיר יקר. הידברות ושיתוף ארגוני הגננות כדי לשמוע מהשטח כאן ועכשיו, זוהי חובה ומוטב שיתעשתו שעה אחת קודם".

בתוך כך, הבוקר שבו למערכת החינוך כמיליון ילדים מגיל לידה עד גיל שש בהתאם למתווה היציאה מהסגר. ברשויות שבהן הדבר לא יתאפשר בשל אילוצים טכניים, תתקיים החזרה לשגרה במהלך הימים הקרובים.

לפי ההסכם בין משרדי החינוך והבריאות ובין הצוותים המקצועיים, החזרה לפעילות תתבצע על פי הסעיפים הבאים: ימי הלימודים יתקיימו ללא פיצול במשך שישה ימים בשבוע; צוות הגן יהיה צוות קבוע הכולל גננת, סייעת או בת שירות לאומי וכדומה, וימשיכו לעבוד יחדיו כמו בימי שגרה; לא תתקיים פעילות של מפעילים חיצוניים בגני הילדים; הילדים יהיו פטורים מעטיית מסיכה במהלך יום הלימודים, אך הצוותים החינוכיים כן יידרשו לעטות מסיכה לאורך היום; הורי הילדים יצטרכו לחתום מדי יום על הצהרת בריאות ולהביא אותה לגן.

מרכזי יום חינוכיים (שמרטפיות) יעמדו לרשות ילדי הגננות והסייעות. בנוסף, צהרוני ניצנים - ימשיכו לפעול כבשגרה חמישה ימים בשבוע, בקבוצות קבועות של עד 35 ילדים ובצוותים קבועים. ניתן יהיה לצרף ילדים משלוש כיתות אורגניות לכל היותר, ובלבד שמספרם הכולל לא יעלה על 28.

קורונה - המשטרה סגרה בית כנסת בבני ברק. צילום: דוברות המשטרה