ראש ממשלת ישראל בנימין נתניהו נשא דברים היום (ראשון) בפתח ישיבת הממשלה והתייחס ליציאה המדורגת מהסגר: "אנחנו מתחילים היום את היציאה שלנו מהסגר. יוצאים הפעם בזהירות ובאחריות בדיוק לפי המתווה שהוצע לנו על ידי המומחים ומשרד הבריאות כולל לגבי הערים האדומות. בניגוד למה שנטען בתקשורת, לא הסכמנו לשום שינויים במתווה אני דוחה בתוקף את הטענות על שיקולים פוליטיים. לא היו שום שיקולים שכאלו וכל השרים שהשתתפו בדיון יעידו על כך".

ראש הממשלה נתניהו בפתח ישיבת הממשלה

עוד הוסיף נתניהו:"ההחלטות שקיבלנו הן לא החלטות פשוטות, אבל אלה החלטות אחראיות. אני מצפה מכולם לעמוד יחד מאחורי ההחלטות שקיבלנו ומאחורי ההחלטות שעוד נקבל. בערים האדומות נשמור על כתר עד שגם הן תורדנה את נתוני התחלוה ויהפכו לירוקות. אני קורא לציבור החרדי למלא אחר ההנחיות. הרוב מקיימים אחריהן אך יש גם ציבור לא קטן שלא ממלא אחריהן. אני מבקש מכולכם - מלאו אחר ההנחיות, הן מצילות חיים. יחד נוכל להסיר את הסגר ולהפוך את כולם לתושבי ערים ירוקות".

על המשך היציאה מהסגר אמר ראש הממשלה: "אכנס השבוע את קבינט הקורונה כדי להמשיך ולדון בשלבים הבאים של המתווה. ביקשתי משר האוצר לגבש תוכנית סיוע נוספת לעובדים ועסקים בערים האדומות. אני מברך על העבודה המהירה בגיבוש המתווה. המטרה שלנו ברורה - לא להשאיר אף אחד מאחור".

את דבריו חתם באומרו כי "אתמול התבשרנו על מותם של שני אחים לבית משפחת בוזגלו, שמעון וימין לאחר שחלו בקורונה. הם נפטרו חדר ליד חדר בהפרש של פחות משעה זה מזה. זהו עוד מקרה מזעזע שמראה עד כמה המחלה הזאת קשה. בשם אזרחי ישראל אני מבקש להביע תנחומים למשפחת בוזגלו בשעתה הקשה".