בעקבות מגפת הקורונה שהשתלטה על העולם כולו, מקומות עבודה רבים נסגרו, רבים החלו לעבוד מהבית וכללי הריחוק החברתי לגמרי מנחים אותנו. בטוקיו, יפן, החליטו להוציא לפועל רעיון יצירתי, שיעזור לתושבים לשמור על שגרת חייהם, אך בדרך הכי מהנה וכיפית שיש – בפארק שעשועים

פארק השעשועים ביפן שהפך לחלל עבודה מרווח ומהנה (צילום: רויטרס)

ביום חמישי האחרון, Yomiuriland, פארק השעשועים בטוקיו, השיק חבילת "עבודת שעשועים" הכוללת דוכן עבודה ייעודי ליד הבריכה ונסיעה מהנה על הגלגל הענק שהותקנה בתוכו תשתית WIFI אלחוטית. הרעיון הוא להפוך את פארק השעשועים המרווח, שאינו מנוצל בימים אלו בעקבות הסגר במדינה, לאזור תעסוקה פורה. הפארק פותח את שעריו לכל מי שרק מחפש מקום נוח לעבוד ממנו. 

שליש מהחברות היפניות בוחנות מחדש את העבודה במשרדי התעסוקה, שכן 65 אחוזים מהחברות הוציאו את עובדיהם לעבודה מרחוק, כך על פי סקר שערכה סוכנות הידיעות רויטרס באוגוסט האחרון. בנוסף, אטרקציות התיירות היפניות נפגעו גם הם מנגיף הקורונה ולכן חיפשו דרך אחרת לגרום למבקרים להגיע לביקור בהן. 

פגישת זום מפסגת הגלגל הענק (צילום: רויטרס)
פגישת זום מפסגת הגלגל הענק (צילום: רויטרס)

פארק השעשועים Yomiuriland מוכר כרטיסי כניסה לעבודה מרחוק תמורת 1,900 ין (60 שקלים) בימי חול ו-2,000 ין (64 שקלים) בסופי שבוע וחגים. הכניסה כוללת השכרת פינות עבודה על שפת הבריכה, עבודה מפסגת הגלגל הענק ונסיעה בתוך הפארק ברכבי גולף יוקרתיים. עד כתיבת שורות אלו, השתמשו כעשרה אנשים בפארק, ביניהם טאצוקי יאמאמוטו, בן ה-47, שעובד בתור נשיא חברת הפתרונות IT FLEQ. הוא קיים פגישת זום מקוונת על הגלגל הענק והציג לעמיתיו לעבודה, דרך מצלמת המחשב שלו, את הנוף המרהיב שנשקף מלמעלה.