אוניברסיטת תל אביב היא האוניברסיטה המובילה בישראל, על פי דירוג טייוואן היוקרתי. הדירוג הבינלאומי מבוסס על כמות פרסומים, ציטוטים ומצוינות מחקרית.

דירוג טיוואן המבוסס כולו על פרסומים מדעיים, מדרג את 500 האוניברסיטאות המובילות בעולם. בחמשת המקומות הראשונים בדירוג מופיעות אוניברסיטאות הרווארד (ארה"ב), סטנפורד (ארה"ב), טורונטו (קנדה), ג'ונס הופקינס (ארה"ב), ואוקספורד (אנגליה).

הדירוג היוקרתי לשנת 2020, שהתפרסם בסוף השבוע, מדרג את אוניברסיטת תל אביב במקום ה-136 בעולם והראשון בישראל. בדירוג לשנת 2019 דורגה האוניברסיטה במקום ה-138.

המוסדות האקדמיים הישראליים הנוספים שהתברגו לרשימת 500 האוניברסיטאות המובילות בעולם הם מכון ויצמן שדורג במקום 215, האוניברסיטה העברית במקום ה-246 והטכניון שדורג במקום 303. האוניברסיטאות בן גוריון בר אילן וחיפה לא זכו להיכנס לרשימה ודורגו מתחת ל-500 האוניברסיטאות הטובות בעולם.

הציון של כל אוניברסיטה מורכב ממספר הפרסומים (25% מהציון הכולל), ממספר הציטוטים של המאמרים (35%) וממצוינות מחקרית (שמשקלה 40%). כל אחד מהמרכיבים נמדד גם לאורך תקופה של 11 שנים וגם בשנה-שנתיים האחרונות. מרכיב המצוינות כולל את מדד ה-H-Index, את מספר המאמרים המצוטטים ביותר, ואת מספר המאמרים בכתבי עת מובילים.

היום (ראשון) יצאה לדרך שנת הלימודים האקדמית בישראל. רובם המוחלט של הלימודים צפוי להתקיים באופן מקוון, בשל משבר הקורונה, לפחות עד לתום סמסטר א'.