בג''ץ קבע היום (ראשון) כי השר לביטחון פנים אמיר אוחנה (הליכוד) לא יהיה רשאי לייצג את עצמו בעתירה הנוגעת למתן רישיון פרטי לנשק, זאת בשל מחלוקת משפטית בנושא ויצטרך להשתמש ביועץ המשפטי לממשלה אביחי מנדלבליט. בהחלטתם כתבו השופטים עוזי פוגלמן, נעם סולברג ומני מזוז: "ההודעה מטעם אמיר אוחנה הוגשה שלא באמצעות היועץ המשפטי לממשלה ולא על דעתו.. כל עוד לא הושגה לעניין זה הסכמה של היועץ המשפטי לממשלה, לא ניתן היה להגיש את ההודעה האמורה, ואנו מורים על הוצאתה מהתיק".

העתירה שסביבה נעה המחלוקת דורשת כי קביעת הקריטריונים למתן רישיון פרטי לנשק תחויב בעיגון התקנות הנקבעות באישור ועדה של הכנסת, זאת בניגוד להסתפקות בהוראות מנהליות מטעם השר לביטחון פנים כפי שהיה נהוג עד כה. את העתירה הגישו עמותת "האקדח על שולחן המטבח", יחד עם ארגונים נוספים.

כזכור, מוקדם יותר החודש ביקש אוחנה ממנדלבליט לאשר לו ייצוג פרטי בנושא ונענה בשלילה. לאחר מכן, כתב השר אוחנה ליועמ''ש מנדלבליט כי "אינך מייצג אותי ואת משרדי בתיק זה". בתגובה למכתב זה השיב מנדלבליט כי "הודעתך בדבר הפסקת הייצוג נעדרת תוקף".

אביחי מנדלבליט (צילום: רויטרס)
אביחי מנדלבליט (צילום: רויטרס)

בספטמבר האחרון נועדו השניים בפגישה שבמהלכה ניסה אוחנה לשכנע את היועץ שלא להסכים למתן צו על תנאי כפי שביקשו העותרים וכן טען בפני היועץ כי המחוקק קבע מפורשות כי השר הוא שיקבע את תנאי הכשירות וההכשרה הנדרשים לצורך קבלת רישיון לנשיאת נשק. 

העתירה אשר נדונה בבג''ץ כבר כשנתיים הפכה להיות סלע המחלוקת המשמעותי בין השר אוחנה ליועמ''ש מנדלבליט לאחר שהראשון ביקש ייצוג חיצוני על ידי עורך דין פרטי. מנדלבליט השיב לבקשה זו כי במקרה הנוכחי מדובר בשאלה משפטית רגילה על אופן הסדרת מדיניות השר בניגוד למקרים אחרים בהם הותר ייצוג נפרד ועל כן סירב לבקשה.

לאור חילוקי הדעות ביניהם ביקש השר אוחנה להשתחרר מייצוגו של מנדלבליט בדיון בבג''ץ ולמרות שנענה בשלילה, פנה לבג''ץ וטען כי הוא אינו מיוצג עוד על ידי היועץ המשפטי לממשלה. היום בג''ץ הכריע בסוגייה וקבע כי השר אוחנה יאלץ להשתמש בייצוג של היועץ המשפטי לממשלה.