סקרי מנדטים דרמטיים שודרו הערב (ראשון) במהדורות המרכזיות של ערוצים 12 ו-13, כאשר על פי הסקר בערוץ 13, עולה כי לראשונה מתאפשרת קואליציה ללא הליכוד והמפלגות החרדיות. בנוסף, בערוץ 12 נשאלו המשיבים גם לדעתם בנוגע להחלטות האחרונות של הממשלה על הקלות בסגר.

הערכת המצב שקיים רה"מ נתניהו במטה המשטרה בבית דגן. צילום: לשכת רה"מ

על פי הנתונים בערוץ 13, לו הבחירות היו נערכות היום, הליכוד היה זוכה ל-27 מנדטים. המפלגה השנייה בגודלה היא ימינה עם 24 מנדטים, ואחריה יש עתיד-תל"ם עם 21 מנדטים.

אחריהן נמצאת הרשימה המשותפת עם 11 מנדטים, ולאחר מכן כחול לבן, ישראל ביתנו וש"ס עם שמונה מנדטים לכל אחת. יהדות התורה זוכה לשבעה מנדטים ומרצ לשישה.

מהסקר עולה כי ימינה, יש עתיד, כחול לבן וישראל ביתנו זוכות ל-61 מנדטים, ויכולות להקים קואליציה ללא הליכוד והחרדים, מצב המתאפשר לראשונה בסקרים. יו"ר האופוזיציה ויו"ר יש עתיד, יאיר לפיד, הגיב לסקר בציוץ בטוויטר: "תקרת הזכוכית נפרצה, ממשיכים".

בסקר שפורסם בערוץ 12 עלתה תמונה שונה: הליכוד זוכה ל-27 מנדטים, ימינה ל-22, ויש עתיד ל-17. הרשימה המשותפת זוכה ל-15 מנדטים וכחול לבן ל-10. ש"ס זוכה לתשעה מנדטים, ישראל ביתנו ויהדות התורה לשבעה כל אחת, ומרצ לשישה.

בסקר זה זוכה גוש הימין והחרדים ל-65 מנדטים, וכמובן שלא מתאפשרת הקמת ממשלה בלעדיהן. בשני הסקרים מפלגות העבודה, גשר, דרך ארץ ועוצמה יהודית לא עוברות את אחוז החסימה.

כאמור, בערוץ 12 נשאלו הנסקרים לדעותיהם בנושא ניהול משבר הקורונה. 63% אמרו כי לדעתם ההחלטות בנושא הסגר וההקלות מתקבלות משיקולים פוליטיים, בעוד 25% בלבד אמרו כי הדבר נעשה משיקולים ענייניים.

כמו כן, 63% אמרו כי התנהלותו של נתניהו בנושא הכלכלי היא רעה, ו-31% בלבד אמרו כי היא טובה. בנושא הבריאותי הפער מעט קטן יותר: 58% להתנהלות רעה ו-36% להתנהלות טובה. 59% מהנשאלים העריכו כי ישראל תיכנס בקרוב לסגר שלישי.