ראש המוסד, יוסי כהן, אמר הערב (ראשון) בראיון לכאן 11 כי המשך המשא ומתן המדיני מול הפלסטינים אינו צריך להיות תנאי להמשך המגעים לנורמליזציה בין סעודיה וישראל. הדברים מגיעים בתגובה להתבטאויות מצד בכירים סעודים, כי "מאמצי השלום במזרח התיכון צריכים להתמקד בהבאת ישראל והפלסטינים בחזרה לשולחן המו"מ".

בנימין נתניהו על הודעת סעודיה בדבר הטיסות

"אנחנו בקשר עם הרבה מאוד מדינות באזור ומחוצה לו, במזרח התיכון ובאפריקה כמובן. אני מאוד מקווה שהמאמצים האלה, כמו שאלו שהבשילו עד כה, יבשילו גם הם. הדבר הזה (הסוגיה הפלסטינית) צריך להיות לא מכשול וגם לא, בעיניי, תנאי להמשך מגעינו להמשך יצירת קשרים בילטרליים בינינו לבין מדינות האזור", אמר כהן בראיון.

על האפשרות לחתימת הסכמים עם מדינות נוספות, אמר: "תהליך כזה של הבשלה הוא ארוך. אולי זאת הזדמנות נוספת לומר לכל האנשים, גם בארגון שלי, גם במקומות אחרים, שעבדו ימים כלילות על הבישול המאוד איטי, המאוד מסודר הזה – של קשרים בילטרליים בין מדינות מהמזרח התיכון וגם מדינות באפריקה בוודאי".

"אנחנו פותחים אופקים חדשים גם ברמה הכלכלית וגם ברמה הביטחונית. אופקים נפתחים גם ברמת שיתופי הפעולה בכל הרמות כולן. זה נותן לנו מין עומק אסטרטגי מאוד חשוב ודומיננטי כנגד צירי הרשע, בעיקר אלה המנוהלים על ידי איראן – הגרעין, הטרור, ההתפשטות האזורית. יש משום הדבר הזה גם מסר לציר הרשע, על ידי אותן מדינות, וכמובן על ידינו כמדינת ישראל, לבוא ולומר: אנחנו בצד הנכון, אתם בצד הלא נכון. יש מקום כמובן עוד לשיפור מבחינתנו", הוסיף.

על התנאים הסעודים הוסיף כהן: "אני חושב שכדי להבשיל ממדינות שהיו מוגדרות בעבר כמדינות עימות או כאלה שביחסים אחרים עם מדינת ישראל למדינות שלום בפועל, מחוץ לארון הדיפלומטיה הפורמלית – הייתי מצפה שהדבר הזה יקרה. אני חושב שלא צריכה להיות התניה מכאן ואילך על יחסינו עם הפלסטינים או שנחתום איתם הסכם שלום".