תומכים ביועמ"ש: פרקליטות המדינה הגישה היום (ראשון) לבג"ץ את תגובתה המקדמית לעתירת התנועה לאיכות השלטון על החלטתו של פרקליט המדינה, ד"ר אביחי מנדלבליט, שלא לפתוח בחקירה פלילית בפרשת המניות ובפרשת כלי השיט (3000). בתוך כך, דרשה התנועה לאיכות השלטון להורות על הקמת ועדת חקירה לבדיקת האירועים.

מתגובת הפרקליטות עולה תמיכה בעמדתו של היועמ"ש והתנגדות לעתירת התנועה לאיכות השלטון. "החלטת היועץ המשפטי לממשלה בפרשת כלי השיט לפיה לא התגבש חשד סביר המצדיק פתיחה בחקירה פלילית כנגד ראש הממשלה בפרשה זו, עמדה זה מכבר לביקורת שיפוטית לפני בג״ץ", נכתב בתגובת פרקליטות המדינה. עוד הוסיפה הפרקליטות: "בית המשפט לא ראה מקום להתערב בהחלטה, לאחר שהוצגו לו השיקולים הראייתיים עליהם נסמכה, ומסקנת כל הגורמים המעורבים בחקירה ובליווייה כי לא התגבש בתשתית הראייתית שנאספה חשד סביר המצדיק חקירה פלילית של ראש הממשלה". 

בנימין נתניהו, אביחי מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)
בנימין נתניהו, אביחי מנדלבליט (צילום: יונתן זינדל, פלאש 90)

עוד ביקשה המדינה להדגיש בתגובתה כי "אין באמור כדי להביע עמדה לעניין סוגיית הקמת ועדת החקירה, שהיא נפרדת מהשאלה על פתיחה בחקירה פלילית, ככל שזו תידון בהמשך ע״י הגורמים המוסמכים. זאת, בפרט בשים לב לשורת פסקי דין שניתנו בבג"ץ בהם נקבע מפורשות ובהרחבה".

מדוברות התגובת התנועה לאיכות השלטון נמסר: "תשובת המדינה לעתירת התנועה מביכה ומבישה. במקום להתייחס עניינית לטענות כבדות המשקל ולחשדות החמורים עליהם מצביעה עתירת התנועה, המדינה נתלית בדחיות הקודמות, בהן העיקר היה חסר מן הספר. אנו סמוכים ובטוחים כי בית המשפט יעמיק בתשתית העובדתית ויבהיר את העננה החמורה מעל פרשת הצוללות וכלי השיט".