העיר שיקגו, אחת הערים המפורסמות בארה"ב, המכונה גם "עיר הרוחות", זכתה בפעם השישית ברציפות בתואר המפוקפק: "העיר שבה יש הכי הרבה עכברושים בארה"ב". הדירוג השנתי של כמות העכברושים בכל העיר פורסם באתר של חברת ההדברה האמריקאית Orkin, ועל פי הנתונים, לוס אנג'לס נמצאת במקום השני, ואחריה, בהתאמה, מופיעות: ניו יורק, וושינגטון וסן פרנסיסקו.

חברת ההדברה התבססה בדירוג על מספר טיפולי המכרסמים שניתנו מ־1 בספטמבר ועד 31 באוגוסט בבנייני מגורים וחנויות מסחר במהלך השנה האחרונה. על פי הנתונים, הרשויות בשיקגו, שנמצאת באילנוי, צריכות להגביר את מאמציהן במלחמה למגר את הנגע. במסגרת הניסיונות להפחית את כמות העכברושים בעיר, התושבים החלו לאמץ חתולים, שכידוע נהנים לתפוס את המכרסמים ולהפוך אותם לארוחה קלה.

העיר שיקגו (צילום: Jonathan Daniel Getty Images)
העיר שיקגו (צילום: Jonathan Daniel Getty Images)

עוד הסבירו בחברה כי מגיפת הקורונה הזיקה אף יותר למלחמה בעכברושים. "סגירת המסעדות בעקבות המגיפה אילצה את המכרסמים הרבים למצוא מקורות מזון חדשים. ללא פסולת מזון שיוכלו לצרוך באותן מסעדות, נאלצים המזיקים לחפש את מזונם במקומות אחרים כאשר הם מפגינים התנהגות חריגה ותוקפנית", נמסר מהחברה.

בנוסף, התברר כי בחודשים האחרונים, שבמהלכם נסגרו מסעדות, ברים ומקומות מסחריים רבים אחרים, צצה ברחבי ארה"ב תופעה חדשה של "מכרסמים קניבלים". סוג זה של עכברושים נלחם זה בזה תוך כדי חיפוש אחר מקורות מזון, כאשר המבוגרים אף הורגים את הצעירים.

 העכברושים מזיקים ביותר לסביבה, בעקבות חוש הריח והשמיעה המפותחים שלהם, הן ידועות בכושר הישרדותן יוצא הדופן וגם קשריהם החברתיים והאינטליגנציה שלהם, מסייעים להם בהישרדותם.