יעקב וידר, נציג הליכוד במועצת בני ברק, התראיין הבוקר (שני) לתוכניתם של בן כספית וינון מגל ב103FM והתייחס למשבר מול החברה החרדית וההתנהלות מולם במהלך משבר הקורונה. לדבריו, מועצת העיר כשלה בניהול המשבר וצריך להוציא ממנה את סמכויות הניהול: "גנץ ביקר בחודש האחרון 5-6 פעמים, הוא מציע לתת עוד סמכויות, למי? למי שנכשל? צריכים לנסות לקחת מישהו אחר". 

ינון: מה אתה אומר על ההסתה במגזר החרדי.
"לא פשוט, צריך להסתכל למציאות בעיניים, הסיטואציה שאנחנו נמצאים בה, ההסתה היום מגיעה לגלים מטורפים. אגיד את האמת, גם לנו יש אשמה מסוימת בסיפור הזה, אי אפשר להתעלם מזה. בני ברק זו עיר הבירה החרדית ומה שקורה זה בלגאן אחד אדיר. אנחנו בגל הזה מאז פורים. בני ברק מובילה בצמרת הערים מההתחלה ולא ירדה למרות שכיתרנו אותה וסוגרים מכל כיוון".

ינון: נדמה שאין הנהגה .
"קודם כל אני חולק על העובדה הזו ככלל. מה זה "אמרנו לציבור החרדי?". הציבור החרדי הם לא כבשים בעדר של מישהו. אי אפשר לשבת עם גפני ולסגור עבור הציבור החרדי. כמו בתל אביב וברעננה צריך לדבר אליו ישירות, לא סוגרים מעל ראשו, זה לא עובד בצורה הזאת והמשבר הנוכחי הוכיח את זה".

בן: ומי דיבר איתי?
"אני לא מסכים עם זה. בני ברק מובילה בתחלואה מההתחלה, מנסים לעשות את אותו פתרון שלא מוביל לשום תוצאה וכנראה זה לא עובד".

בן: לא מצליחים לאכוף את סגירת מערכת החינוך, ברור שלא יהיה פתרון. ינון: כמה בתי ספר פתוחים?
"קשה מאוד לדעת, אבל אני אומר גם בקשר לפניה על הרב קנייבסקי. אני רואה את זה בעירית בני ברק כל פעם שרוצים להשתמש בצורה לא נאותה בכספי הציבור תמיד זה בשם דת ורבנים. אני לא הייתי אצל הרב קנייבסקי, אני לא יודע מה שאלו אותו, איך הוא ענה, למה ענה, אין לי מושג. אני לא מקבל את ההנחיות שלי מעסקנים, הם לא הרבנים שלי ולא הרבנים של הציבור".

בן: זה בדיוק הקטע, אתה צריך לקבל את ההנחיות מהמדינה, לא רבנים ולא עסקנים. 
"אתמול חיפשו כל העיתונים ביתד נאמן מה זה התורה? כתוב שם שקרים לפעמים, צריך להסתמך על רבנים. אם אתה רוצה לשאול רב תיגש אליו ותשאל, אני לא סומך על אף אחד מהסיפורים שאומרים לי. ככל שיש הפרות בבני ברק צריך לטפל בזה, לא לסגור, לטפל בהפרות האלה".

עימותים בין חרדים לשוטרים ועצורים בבני ברק. צילום: ישראל סנדורסקי

בן: יש לך רעיון איך?
"בוודאי קנסות , לא פרשים ולא אלימות".

בן: לא ישלמו, יגיע גפני בשקט אחרי הכול
"עיריית בני ברק היא אחת מהמצטיינות ביותר במתן דו"חות חניה, העירייה כשלה לחלוטין באכיפה, בהסברה ובבדיקות. אז עושים כתר על העיר ומאשימים את כל העולם באנטישמיות, צריך להכניס את פיקוד העורף לנהל את העיר ולנסות לטפל בבעיה. כולנו סובלים, העסקים קורסים , צריך ללכת ברחוב רבי עקיבא המרכז המסחרי של העולם החרדי ולראות - הכול קורס, אנחנו מפורים בגלים, אנשים לא רואים את התקווה, אנשים אומרים לי 'אנחנו לעולם לא נצא מזה, נשאר עיר אדומה'. לכלוא כרבע מיליון אזרחים במקום סגור? צריך לאכוף בצורה נוקשה את מי שמפר את ההנחיות ולתת לפיקוד העורף את השליטה בעיר עד שהתחלואה תרד, אין שום פתרון אחר".

בן: אין אפשרות לעשות את זה. הם אמרו את זה בקולם. 
"אמרתי את זה בפירוש, סוס אחד על נער חיזק את הקיצוניים שטוענים לאנטישמיות ושאר שקרים".

ינון: לאן זה הולך האירוע הזה?
"אני מסתכל על בני ברק כעיר בירה חרדית, יש מתח מאוד גדול, זה לא נמצא במקום טוב. אני מקווה שיתעשתו ויגיעו לפתרון, אני הצעתי את הפתרון שלי, אני לא מצליח לראות משהו אחר. גנץ ביקר בחודש האחרון 5-6 פעמים, הוא מציע לתת עוד סמכויות, למי? למי שנכשל? צריכים לנסות לקחת מישהו אחר, את הפיקוד הזה אני מציע לתת לפיקוד העורף, יש דברים שצריכים סיוע. לא אשמים כל התושבים, יש אשמות ניטרליות שגורמות להגברת התחלואה, אנשים צריכים את האוויר הזה וצריכים לראות תקווה ואין אותה כרגע".