בתקופה האחרונה התפרסם יניב ביטון בחיקוייו לכתב חדשות 13 אבישי בן חיים ושר הבריאות יולי אדלשטיין. בשיחה עם רבקה מיכאלי היום (שני) ב-103FM סיפר על התגלגלות החיקוי. לשיחה הצטרף גם המוזיקאי שי אלון המשתף פעולה עם ביטון.

שלום יניב הגאון.
יניב: "שבת שלום רבקה".

שלום למוזיקאי והגיטריסט שי אלון.
שי: "שבת שלום רבקה".

אני מבינה שיניב רץ ברשת עם הקטעים ואתם יוצרים אותם יחד.
יניב: "כן בהחלט, העניין הוא ששי ביום, בחיים שמכירים אותו הוא מוזיקאי אבל מי שמכיר אותו קצת יותר יודע שהוא כותב ומבצע לא פחות טוב. כל החיקוי בכלל של יולי אדלשטיין נולד לפני הרבה שנים, זה אובססיה של שי שיש את טקס המשואות בהר הרצל בזמן שיולי היה נואם כיו"ר הכנסת היה שולח הודעות בווטסאפ שמפרקות את הנאום לגורמים, ונזכרנו בזה עכשיו אחרי הרבה זמן אז ביקשתי את רשותו של שי וביחד".

יש לכם חומרים חדשים?
יניב: "של יולי? עשיתי אתמול בלילה".

תגיד קצת, תן לי קצת משם. יש לך את הטקסט בראש?
יניב: "בוודאי רבקה באמת, אני שמח להתראיין אצלך גם בבוקר גם בערב, גם אם זה בגולה וגם אם זה פה בארץ. הלימודים יחזרו, אנשים בלחץ שואלים מתי ואיך ואיפה, רבקה, באמת הקריטריונים ברורים, אי אפשר להיות יותר ברור. פחות מאלפיים בנתוני ההדבקה עם מקדם הדבקה של שבר עשרוני שאם מעלים אותו בחזקה זה יוצא 0.4 או 0.7 אז חוזרים, ואם לא אז לא. מה לא ברור?"

שי, אני מכירה אותך מגיל צעיר כי אתה חבר טוב מאוד של הבן שלי, אתה מופיע בעצמך עם הקטעים האלה כשאתה מנגן בגיטרה?
שי: "האמת שלא, יש לי מן הפרדה כזאת, הקטע של הצחוקים הוא לא קשור אצלי למוזיקה באופן ישיר. רוב הזמן יש לי הרבה הומור במוזיקה אבל אני לא נוטה לעשות את זה שלא מול חברים".

איך הגעתם לחיקוי של ד"ר אבישי בן חיים, מה שהוביל אותך יניב לארץ נהדרת וזו רק ההתחלה לדעתי.
יניב: "אני חושב שהדברים, שאנחנו חוטפים עצבים על אותם דברים, ושי שלח לפני הרבה זמן איזה פיצוח על אבישי ומאז כבר העפנו את זה קדימה וזה כבר יצא משליטה, ככה זה עובד הדברים האלה בתקשורת".

תן לי עוד קצת אבישי בן חיים.
יניב: "תראי רבקה, גם את בעצמך זה סיפור מעניין כי גם את לכאורה שייכת לישראל השנייה המודרת אבל כולנו זוכרים איפה היית כשהיה הערוץ הראשון, שזה היה ערוץ שלא מודע להגמוניותו ולא בכדי זה היה בשישי בערב, היה שם הדרה מראש של אנשים שומרי מסורת שלא יכולים לצפות ברבקה מיכאלי בשישי בערב. יש פה דיכוי באמת".

יניב, מה אתה עושה בימים אלה?
יניב: "היהודים שהיה וצולם כבר, תיאטרון כמו שאת יודעת אין לנו".

רק חזרות.
יניב: "רק חזרות וקריאות ודיבורים על מה יהיה כשנחזור, אבל למזלי יש הרבה צילומים ודווקא בטלוויזיה יש פריחה ולמזלי אני עובד וחוץ מזה עובד בלהעסיק תאומים בסגר הזה".

בני כמה?
"ארבע וחצי".

הרבה עבודה, סיפרו עליך שיש הפסקות בחזרות ואתה אומר אני נשאר עוד שעה. שי ניתן ליניב ללכת לדרכו.
יניב: "אולי תשכנעי את שי שיפתח את הצד הזה ויכנס לטוויטר ולעולם הזה"

השילוב שלכם הוא מצוין אני לא רוצה להפריע. שי אלון רצים דברים יפהפיים אחד מהם הוא השיר ציור שאתה מלווה אותו. ספר לי עליו.
שי: "הילד הוא בן של חבר מאוד טוב שלי בשם איתמר גרוס, שהוא מוזיקאי מחונן בפני עצמו והבן שלו פשוט לא יודע נולד עם איזו מתנה מדהימה של כישרון מוזיקלי מדהים וכישרון שירה ממש ייחודי ואיתמר אבא שלו רצה להפתיע את תמי, אמא שלו ליום הולדתה והקלטנו שני שירים. זה היה הסשן הכי מרגש בחיים שלי, הרגשתי שאני פשוט מנגן עם מלאך".