בכיר הרשות הפלסטינית, ד"ר סאיב עריקאת בן ה-65, הלך היום (שלישי) לעולמון לאחר מאבק במחלת הקורונה. עריקאת נדבק בנגיף בחודש שעבר, והועבר לבית החולים הדסה עין כרם לבקשת הרשות לאחר שמצבו הדרדר והוא הוגדר כחולה קשה. לאחר שחלה הידרדרות נוספת במצבו של עריקאת, שהגיע למצב קריטי, הוא הורדם והונשם, והיום כאמור נקבע מותו.

ברשות הפלסטינית  ובשמאל הישראלי הביעו צער על מותו של מזכ"ל אש"ף וספדו לו, וגם בשאר העולם לא נותרו אדישים למותו של הבכיר. יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן מסר כי "מותו של עריקאת הוא אבידה גדולה לפלסטינים" והכריז על שלושה ימי אבל ברשות.

סאיב עריקאת מסביר את עמדת הרשות הפלסטינית על הסכם השלום בין ישראל ובחריין (צילום: רויטרס)

סאיב עריקאת כיהן ב-20 השנים האחרונות בתפקיד הממונה על שיחות השלום והמו"מ עם ישראל ברשות הפלסטינית. מאז 1996 הוא כיהן כנציג יריחו במועצה המחוקקת הפלסטינית ובאוגוסט 2009 נבחר לחבר הוועד המרכזי של פתח. עריקאת התגורר ביריחו והותיר אחריו אישה וארבעה ילדים. בשנת 2012 חלה עריקאת במחלת פיברוזיס ריאתי ואף עבר השתלת ריאות ב-2017, כך שהוא נמצא בקבוצת סיכון לקורונה. 

עריקאת נולד ב-1955 באבו דיס, עיירה פלסטינית ממזרח לירושלים שהייתה אז תחת שלטון ירדני. הוא סיים תואר ראשון ושני במדע המדינה באוניברסיטת המדינה בסן פרנסיסקו שבארצות הברית, ולאחר מכן קיבל דוקטורט בלימודי שלום מאוניברסיטת ברדפורד בבריטניה. לאחר סיום לימודיו החל ללמד באוניברסיטת א-נג'אח שבשכם.

סאיב עריקאת ואבו מאזן (צילום:  REUTERS/Mohamed Abd El Ghany)
סאיב עריקאת ואבו מאזן (צילום: REUTERS/Mohamed Abd El Ghany)