ח"כ מתן כהנא (ימינה) שוחח הבוקר (שלישי) עם בן כספית וינון מגל ב-103FM אודות הנסיקה של מפלגתו בסקרים, והאמירויות השנויות במחלוקת של חברו למפלגה, בצלאל סמוטריץ', על קהילת הלהט"ב.

חולדאי מפרגן לכם.
"אני עוד לא ראיתי".

הוא התראיין ואמר שבנט הוא אלטרנטיבה לביבי.
"בסוף אני חושב שהתמונה ברורה, ההבנה היא שבנימין נתניהו, צריך לתת לו הרבה כבוד על העבר ולהתקדם הלאה, ומי שיכול להחליף אותו זה בנט".

סמוטריץ' לא מאמין באפשרות להקים ממשלה עם ליברמן יש עתיד וימינה, הוא אמר שהולכים רק עם הימין. 
"המציאות היא שאנחנו מפלגת ימין ואני לא עוסק בהרכבת קואליציות כי עוד לא הוכרזו בחירות. אנחנו מפלגת ימין, הדבר הזה הוא ספין של הליכוד בניסיון לצייר אותנו כאילו אנחנו, אנחנו מפלגת ימין והשותפים הטבעיים שלנו הן המפלגות הדתיות, החרדים הם שותפים טבעיים שלנו והליכוד שותפים טבעיים שלנו ונשמח לצרף אותם לממשלה בראשותו של בנט, זו המציאות וכל השאר זה ספינים חלולים של הליכוד שמנסים לתקוף אותנו ובסדר זאת העבודה שלהם, שימשיכו".

כל הפוליטיקה זה ספינים.
"אני לאט לאט לומד את זה".

בנט כשיר או מסוגל להביא לסוף עידן נתניהו?
"אני יודע להגיד דבר אחד, היחיד היום בפוליטיקה הישראלית שיכול להביא לסוף עידן נתניהו זה נפתלי בנט. אין אלטרנטיבה אחרת ואין אף אחד במפה הפוליטית היום שיכול להחליף את נתניהו".

מה לגבי הלהט"בים?
"אנחנו מפלגה מגוונת. על 90 אחוז מהנושאים אנחנו במאה אחוז הסכמה, ויהיו נושאים שתהיה בהם מחלוקת כזו או אחרת, ואנחנו לא מתרגשים מזה".

דעתך?
"בנושא הלהט"בי אני חושב שצריך לאפשר להם זכויות אזרחיות, ומעולם לא הפלתי להט"בים ובצבא קידמתי קצינים להט"בים ולא הייתה לי בעיה כי זו תפיסת העולם שלי. יש מתח בין רצון לזכויות פרט של אנשים לבין הרצון לשמור על צביון של מדינה יהודית, ואני חושב שנוכל לפתור את המתח בהבנות. יש ועדה ממשלתית שעוסקת בדברים האלה בואו נשמע מה הם אומרים".

יכניסו אותך לסוגיה הזאת.
"יש עכשיו סוגיות כל כך הרבה יותר משמעותיות על הפרק בהן כולם מבינים שמי שיכול להביא מזור הוא נפתלי בנט. העניין הוא להציל את המדינה מהממשלה הכושלת הזאת והמעומד בראשה".

מסכים, ימינה היא ימין-מרכז, איך תרבעו את המעגל? האם תעיפו את סמוטריץ' כדי להיות יותר מפלגת מרכז? איפה אתה נמצא?
"אני חושב שסמוטריץ' הוא בשר מבשרה של התנועה, אני מעריך אותו עד כדי מעריץ אותו ועל תשעים אחוז אני מסכים איתו לחלוטין. הוא נכס למפלגה שלנו, אנחנו נהיה מפלגה רחבה שמתאימה לכולם כולם ירגישו בנוח, כי אנחנו מפלגת ימין".

מתנגד?
"הוא נכס למפלגה שלנו, הוא נכס. אנחנו נתאים לכולם וכולם יבינו שאנחנו אמנם מפלגת ימין אבל גם הפתרון למצב בו המדינה נמצאת. אין מישהו אחר, היחיד שיכול להחליף את נתניהו, קוראים לו נפתלי בנט, זה המסר".

להעיף את סמוטריץ' תהיה טעות.
"זה לא על הפרק".

כל פעם שתגיד סמוטריץ' הוא נכס, ירדו לך מנדטים.
"האנשים, כשיגיעו לקלפי ויגידו אנחנו רוצים להחליף את נתניהו כי הוא רה"מ שנכשל בתפקידו, הם יבינו שאין להם ברירה אלא להצביע לנפתלי בנט".