למרות שיריבו, המועמד הדמוקרטי לנשיאות ג'ו ביידן, מוביל עליו בסקרים, אריאל סנדר, יועץ למטה הבחירות הישראלי של נשיא ארה"ב דונלד טראמפ, בטוח שטראמפ יהיה המנצח - כך הצהיר סנדר בריאיון שהעניק היום (שלישי) לשרון גל בתוכניתו בגלי ישראל. "חד משמעית טראמפ ינצח בבחירות. אני יודע שאני מוקלט, לוקח את הסיכון. גם בבחירות הקודמות אמרתי זאת". 

טראמפ וביידן מחליפים קללות במהלך העימות הסוער (צילום: רויטרס)

מי שמספיד את טראמפ פשוט לוקח סיכון לא מחושב. נכון, אריאל סנדר?
"לא רק לוקח סיכון אלא לא מבין שמי שמנצח זה לא מי שמוביל בסקרים אלא מי שיש לו מומנטום".

אפשר להסתכל על הרשת ולראות את המומנטום הזה, ראיתי אצל אילה חסון את הגרף שמראה שהעניין שמעורר טראמפ מול ביידן הוא בדיוק מה שהיה בין טראמפ להילרי קלינטון, כלומר ברשת רואים פעילות עקבית ומרשימה של תומכי טראמפ. אבל כמה אפשר לסמוך על זה? כי הסקרים מאוד חד משמעיים.
"צריך להיזהר מאוד מאוד מללגום ולשתות סקרים. מאוד מסוכן ולא בריא. אני אומר לך דבר כזה: אנחנו רואים שבסקרים שמפורסמים ע"י הרשתות האמריקאיות, אנשים פשוט חוששים להצהיר על הצבעה למפלגה הרפובליקנית ולטראמפ". 

מה יש לחשוש בארה"ב מלענות לטלפון לסקר?
"כי לא נעים. הצליחו לייצר לאיש הזה את היכולת להרגיש לא נעים ששואלים אותך, שמתקשר אליך מראיין ואמר לך "אנחנו עושים סקר CNN" ולהגיד שאתה מצביע לדונלד טראמפ. זה עניין שהפך להיות משהו שאנו מזהים אותו, אנשים מתקשרים למטות של המפלגה ברחבי ארה"ב ומודים בזה. אנחנו רואים את זה קורה במדינה אחרי מדינה, ובמיוחד במדינות ה"מתנדנדות" כפי שנוהגים לקרוא להן, אבל שים לב מה קורה בחוץ, מה שקורה ברחוב, בהצבעה המוקדמת, שקורה בתוך המטות - זה דברים שב-2016 היינו יכולים רק לחלום עליהם".

היית שם עכשיו כסף שטראמפ הולך לנצח?
"חד וחלק. תזכור מה אני אומר לך. אני יודע שאני מוקלט ומוכן לקחת את הסיכון, כמו בפעם שעברה. אני עוד פעם חוזר לצד המקצועי. יש מומנטום, כשאתה רואה אלפים על אלפים יוצאים מהבתים, בגשם, בשמש, בחום, הולכים להצהרות, הולכים להפגנה, עושים שיירה בניו יורק של אלף רכבים, זה כמו שהייתי אומר לך באמצע רמת אביב יש עכשיו הפגנת תומכי בנימין נתניהו. באמצע ניו יורק, אלף מכוניות עם דגלים".

זה מרשים, אבל לא יודע אם השתכנעתי.
"הסקפטיות מובנת בגלל הסקרים".

אתה יודע כמה אני מעריך את פועלו של טראמפ וחושב שהוא הנשיא הטוב ביותר שהיה בארה"ב מבחינת האינטרסים שלנו הישראליים, אבל צריך להיות ישר והגון ולהודות שהוא גם עשה המון המון טעויות בעיקר ביחסו לקורונה, מצד שני, נראה שיש פתאום איזו תנועה שם, שהולכים אחריו בעיוורון עם הנרטיב שלו, בטח כשהוא קם עשרה ימים אחרי שנדבק בנגיף כמו שור. 
"בדיוק. אני טוען שזה רק יצר את המומנטום. לא נסכים עם כל דבר שהוא עושה, במיוחד בעניין הקורונה, אבל עובדה שזה תופס נפח גדול מאוד בארה"ב". 

מי שרואה רשתות אמריקאיות רואה גם איך הן נכנסות בו כל הזמן, זה מזכיר מה קורה כאן לפני הבחירות בתקשורת הממוסדת.
"בדיוק מה שרואים פה אנחנו רואים גם שם".