בצרפת ממשיכים לחקור את אירוע הטרור שהתרחש ביום שישי האחרון מחוץ לבירת המדינה פריז. לפי הפרסומים שהוצגו היום (שלישי) במדינה האירופית, הצעיר המוסלמי, שרצח את המורה להיסטוריה,סמואל פאטי, לאחר שהאחרון הציג קריקטורות של הנביא מוחמד בבית הספר, שלח הודעת טקסט להורה נוסף בבית הספר לאחר שככל הנראה ההורה התלונן על התמונות שהוצגו בפני התלמידים. בשלב זה לא ברור אם ההורה השיב להודעות.

תיעוד מזירת הדקירה סמוך לפריז (צילום: רשתות חברתיות)

בינתיים, הודיעה משטרת צרפת על סגירתו הזמנית של מסגד מחוץ לפריז. זהו צעד נוסף שמבצעת המדינה כחלק מהמאבק בקולות המוסלמים המלבים שנאה באזור לאחר פיגוע הטרור בו נערף ראשו של המורה להיסטוריה. מהודעה שנמסרה על ידי מפקדת תחנת סנט אטיין נאמר כי "סגירת המסגד היא עבור מטרה אחת בלבד, מניעת מעשי טרור". צו הסגירה יהיה בתוקף לחצי השנה הקרובה.

המסגד שנסגר הוא המסגד הגדול ביותר באזור פנטין, פרבר הנמצא צפון מזרחית לפריז. ביום שישי האחרון בטרם בוצע הרצח, שותף בעמוד הפייסבוק של המסגד סרטון וידאו בו הוצג המורה להיסטוריה.

חברי פרלמנט בצרפת עומדים לזכרו של סמואל פאטי (צילום: רויטרס)
חברי פרלמנט בצרפת עומדים לזכרו של סמואל פאטי (צילום: רויטרס)

כזכור, האירוע שמטלטל את צרפת התרחש לאחר שהקריקטורות שהציגו את דמותו של הנביא מוחמד הוצגו בשיעור שעסק בנושא חופשי הביטוי ועקרונות הדמוקרטיה. הצעיר המוסלמי תקף את הנרצח,סמואל פאטי, אחרי שביקש מתלמידים לזהות אותו בבית הספר בו לימד.