עצרת מחאה לזכר מאה הנשים שנרצחו בחמש השנים האחרונות מתקיימת היום (רביעי) מחוץ למשכן הכנסת, זאת לאחר ששלשום התרחשו תוך מספר שעות שני מקרי רצח. כמו כן, הפגנות צפויות להתקיים בשעות הערב במספר מוקדים ברחבי הארץ, בהם כיכר הבימה בתל אביב, וגשר המיתרים בירושלים.

שר הביטחון בני גנץ, שר המשפטים אבי ניסנקורן, שר הרווחה איציק שמולי, שרת הקליטה והעלייה פנינה תמנו שאטה, שרת התפוצות עומר ינקלביץ' וחברי כנסת נוספים ממפלגת כחול לבן הגיעו להביע תמיכה בהפגנה. "הנושא הזה חשוב לי מאוד. אני מבין את הכעס ואת האכזבה ולא אהסס גם במחיר של צעקות לבוא לפה על מנת להראות את חשיבות הנושא מבחינתי", אמר גנץ, "אני לא בוחן אם עשרות הנשים שנרצחו הן חילוניות או דתיות, מאיזה עיר או יישוב הן מגיעות ואיזה פתק בקלפי הן שמות -  נטפל בנושא הזה כי הוא קריטי לחברה הישראלית. היכולת להילחם בתופעה זו תלויה גם היא, בתקציב למדינת ישראל שיאפשר מלחמה למען אוכלוסיות שזקוקות לנו״.

השרה תמנו שטה הוסיפה: "אנו כממשלה חייבים להשתמש בכלל האמצעים ובמלוא הכוח כדי לעצור את הרצח הבא ולהעניק מענה מידי לכל אישה שנמצאת תחת אלימות וזקוקה לסיוע". היא ציינה כי "האלימות כלפי נשים והירצחן של נשים בידי בני זוג הפכו למגיפה. שלשום פניתי לרה"מ בדרישה לכנס דיון דחוף בממשלה אך לצערי טרם נענתי בחיוב. לא ארפה עד שיתקיים דיון שימפה ויבחן את כלל המענים, המערכות והעזרה הקיימים כעת לנשים. המטרה היא לשפר את המענים בשטח לאישה שנמצאת בקצה וחווה על בשרה אלימות".

נצ"מ טירן יהוד מפקד תחנת באר שבע על אירוע הרצח בעיר. צילום: דוברות המשטרה

"החובה שלנו כממשלה לדאוג שמלוא התקציבים יבואו לידי מימוש וביטוי בשטח. במקביל, אני פועלת להעברת חוק שיזמתי עוד בכנסת הקודמת ומובילות אותו כעת חברות הכנסת עינב קאבלה ותהילה פרידמן, המורה על הפקעת הרכוש מבן זוג רוצח. דמן של נשים אינו הפקר!", סיכמה.

כמו כן, חברת הכנסת עאידה תומא-סלימאן פנתה לשר לביטחון פנים אמיר אוחנה, וכתבה בחשבון הטוויטר שלה: "למה עצרת הקמת יחידה מיוחדת למעקב אחרי גברים אלימים? איך יכול להיות שלא עוצרים את השחרורים המנהליים לאסירי אלמ״ב? זאת צריכה להיות הדרישה שלנו. העניין הוא לא רק תקציב, הוא גם כן מדיניות. מדיניות שלצערנו לא רואה את הנשים בינתיים".