שעת נעילה, הסדרה החדשה של "כאן 11", מחזירה אותנו אחורה אל אותם ימים קשים בהיסטוריה הישראלית. אורון אורי, בנו של העיתונאי והסופר אורי דן ז"ל, שוחח היום (רביעי) עם אראל סג"ל ב-103FM וסיפר על ההתמודדות של אביו עם הביקורות שספג כי התריע על הסכנה לפני המלחמה, למרות שאף אחד לא התייחס אליו ברצינות. "הוא הלך עם האמת שלו, אף אחד לא רוצה להיות עוכר שמחות. הוא פשוט ראה את מה שהולך להיות". 


 

אני מנצל את ההזדמנות שאני מדבר איתך, נעשה עוול לאבא שלך, בזמן אמת אביך התריע על מה שעתיד לקרות.
"חד וחלק, זה שחור על גבי לבן, כשאבא היה בחיים עשיתי משהו לכבוד 30 שנה למלחמה, נתקלתי בכותרות הללו ומצאתי את שתי הכותרות, אני חושב שמעבר לזה לא נתנו לו להתבטא יותר מדי. הוא המשיך לאורך התקופה הזאת לזעוק ולצעוק, לדבר, כנראה הוא עצבן די הרבה אנשים.

מי רוצה לשמוע עוכר שמחות? אנחנו גרנו בבריסל, שליחות מטעם מעריב, הגענו אליה רק באותה שנה ואבא כתב מה שכתב, חשב מה שחשב, עשה אחד ועוד אחד, חיבר את הנקודות, זה מה שהוא ראה והוא הלך עם האמת שלו. הוא אמר: 'אני חוזר לארץ, המקום שלי בארץ, תהיה מלחמה'.

אנחנו חזרנו ארצה בסופו של דבר ב-31 לאוגוסט 73. בדרך עברנו בפריז, אבא שלי אסף ערמות של סטילסים שחור-לבן שאיתם הוא ירד בהמשך לכסות את המלחמה ושם צילם את האלף ומשהו תמונות שלו. שבועיים לאחר שחזרנו לארץ אבא היה במסיבת יום הולדת של חברים של חברים, אבא שלי בא וכנראה הוא טחן במוח שם ודיבר על מה שהולך להיות.

החברים ביקשו מאותם חברים קרובים – 'אל תביאו אותנו הנה יותר, הוא עוכר מסיבות'. הסתיימה המלחמה, אבא שלי אמר בכאב: 'מי המשוגע עכשיו?'. אותם חברים כמובן התנצלו לאחר מכן בפני אבא שלי. אף אחד לא רוצה להיות עוכר שמחות אבל הוא פשוט ראה את מה שהולך לקרות".

הוא קיבל מידע?
"אני לא חושב, אני זכיתי לראות את אבא שלי עובד. הוא עשה את החיבורים, הוא שמע הוא קלט וראה בעיניים ואף אחד לא רצה לשמוע".