כשהוא מתנשא לגובה של 2.21 מטרים, בן 14 מסין, זכה בשבוע האחרון והוכתר באופן רשמי כנער הגבוה היותר בעולם. רן קיו הצעיר, המכונה צ'יאויו, פגש כבר בשנת 2018 את הכתב של רשת החדשות RSN הבריטית, שם ציין שהוא רוצה לשבור את שיא גינס ולזכות בתואר המיוחל. באוגוסט האחרון הוריו הגישו את הבקשה להפוך את תואר הנער הגבוה בעולם, לתואר רשמי ומרגש עבורו. 

הכירו את הנער הגבוה בעולם

גובהו של הנער נבדק בקפידה כשהיה צעיר על מנת שיוכלו להבין האם מדובר במחלה או בעיה גופנית כלשהי, אך הממצאים הראו כי גובהו יוצא הדופן אינו נגרם על ידי מחלה כלשהי. הוא מאמין כי גובהו הושפע מהגנטיקה המשפחתית שלו, שכן גם הוריו וסביו היו גבוהים מאוד. הוא סיפר לאתר החדשות הסיני, Red Star News כי כבר כשהיה בן שלוש, הוא היה בגובה של 1.6 מטרים, כלומר גובה של ילד בן גילו כיום. 

כיום, צ'יאויו נמצא בכיתה ט', ובחטיבת הביניים בה הוא לומד, היו צריכים להתאים את הסביבה הלימודית למידותיו. הם רכשו שולחן עבודה, כיסא ואף סיפקו לו מדים מותאמים אישית לו. בנוסף, הוא תיאר כי הוא מתקשה גם להשתמש בתחבורה ציבורית או ממעיט לבקר בפארקי שעשועים בגלל הגבלת הגובה. למרות שהוא רק תלמיד בן 14, הנער הגבוה בעולם נמוך בסך הכל בשני סנטימטרים משחקן ה-NBA הגבוה ביותר ששיחק בעונה הנוכחית.

"מאז שנכנסתי לבית הספר שמתי לב שאני יותר גבוה מהאחרים בגילי. תלמידים רבים היו חושבים שאני מורה או תלמיד בכיתה י"ב וזה אכן הפריע לי. אך עם הזמן, החלטתי להפוך את זה למשהו חיובי ופנינו לשיאני גינס כדי לראות אם אני אוכל להשיג את שיא העולם", אמר צ'יאויו. וכך בני משפחתו שלחו את הבקשה, ונענו על ידי נציג הארגון בסין שהחלו לבחון - האם הוא באמת שובר את השיא?

צ'יאויו, הנער הגבוה בעולם בזמן המדידות  (צילום: Guinness World Records)
צ'יאויו, הנער הגבוה בעולם בזמן המדידות (צילום: Guinness World Records)

לו ליי, אחראי אישורי שיאי הגינס העולמיים, הגיע לביתו של צ'יאויו על מנת לבצע את המבדקים הדרושים. בנוסף לו, רופאת בית החולים המקומי שאן לי סונג, ועיתונאי אזורי השתתפו במדידות ושימשו כעדים מקצועיים, כפי שנדרש בחוקי שיאי גינס. ליי סיפר כי המתמודד צריך להיות בין הגילאים 13-18, אך ההשוואה הייתה מיותרת כיוון שהנער האחרון שהחזיק בשיא היה בן 18. 

על מנת לוודא שהמדידה נכונה בצורה מדויקת, המדידות נערכו במשך שלושה ימים, כאשר הנער נבדק שלוש פעמים ביום, בוקר, צהריים וערב. לאחר שהמדידות הושלמו, המידע נשלח למטה שיאני גינס העולמי שיושב בלונדון ושם ההחלטה הוכרעה – צ'יאויו נבחר להיות הנער הגבוה בעולם. כמו כן, הנערה הגבוה בעולם היא רומייסה גלגי, שכיום היא בת 23, אך היא נמדדה בשנת 2014 בגובה של כ-2.13 מטרים, ושיאה טרם נשבר.