ראש ממשלת יוון, קיריאקוס מיצוטקיס, הכריז על עוצר לילי באזורים שנפגעו הכי קשה ממגיפת הקורונה, ביניהם גם אתונה. מגבלות תנועה יחולו באזורים נוספים והחשש של הישראלים מפני כניסתה המשוערת של יוון לרשימת המדינות האדומות - גדל. 

פגישת גבי אשכנזי ושר החוץ היווני ניקוס דנדיאס. צילום: דוברות משרד החוץ

אתמול, הגורמים הרשמיים ביוון הודיעו על 882 מקרי קורונה מאומתים חדשים, לאחר שיום לפני דווח על 86 מקרים. מיצוטאקיס אמר שהעוצר הלילי יחל משעה 00:30, ימשך עד השעה 5:00, ויכנס לתוקף החל ממחר. שני אזורים בצפון יוון, קוזאני וקסטוריה, נמצאים בסיכון הכי גבוה וסגר מקומי שם כבר נכנס לתוקפו. 

כאמור, יוון דיווחה על ירידה במספר המאומתים ביחס למדינות אחרות באירופה, אך חלה עלייה משמעותית בתחילת אוקטובר, כאשר גם מספר הבדיקות החל לעלות. "המטרה היא להגביל תנועה והתכנסויות בשעות הלילה התורמות להתפשטות הנגיף. אולי זה יהיה פחות כיף לזמן מה, אבל זה אומר יותר בריאות לטווח הארוך", אמר מיצוטקיס.
 
"לצעירים הייתה האחריות לסייע בבלימת ההתפשטות", אמר מיצוטאקיס והוסיף כי המדינה לא תהסס להעמיד לדין עסקים שעוברים על הכללים. "עכשיו זה לא הזמן למסיבות חשאיות, כאשר הנגיף הזה עורך מסיבה על חשבון חיינו. הנתונים ברורים, התפשטות הנגיף היא במיוחד בקרב צעירים, ובזמנים ובמיקומים שבהם הם מתאספים. אבל משם זה מתפשט לתא המשפחתי, ומשפיע על אנשים מבוגרים באופן לא פרופורציונלי". הוסיף
 
כזכור, סמנכ"ל השיווק ב'איסתא הולידייס', רונן קרסו אמר אתמול כי "כנראה שיוון הולכת להפוך לאדומה, אם היא נסגרת - אין יוון". הוא הודיע גם כי רשימת המדינות המעודכנת, אלו המותרות ואלו שאינן, תראה אור ב-31 לחודש זה, ולכן לא קיימת בעיה עם הישראלים שנמצאים ביוון כרגע.

"אני בהחלט לא איש של בשורות. אין כרגע דברים יותר מדי מעודדים, אגב גם איטליה ככל הנראה ביום ראשון הולכת להיכנס לרשימת המדינות האדומות, גם שם התחלואה עלתה בצורה משמעותית, זו המציאות", הוסיף. זאת בהמשך לדיווח אתמול, לפיו 16,079 מאומתים לקורונה התגלו ביממה - המספר היומי הגבוה ביותר מאז התפרצות המגיפה.

יוון ואיטליה הן לא המדינות היחידות באירופה. מחוזות שונים בספרד קוראים לממשלה המרכזית להטיל עוצר לילי בכל רחבי המדינה. הקריאה מגיעה לאחר שאתמול (חמישי), לא הצליחה הממשלה להגיע להסכמות על ההגבלות בגלל התנגדות ממדריד הבירה ומהחבל הבאסקי, זאת למרות שישנה הסכמה מצד הממשלה שיש להטיל עוצר כללי.

בבריטניה ממוצע יומי של 35,200 מאומתים חדשים בכל יום. לפי הנתונים הרשמיים, 1 מכל 130 אנשים באנגליה נדבק בשבוע האחרון.
בסך הכל נדבקו השבוע 433,000 בני אדם באנגליה, עליה משבוע שעבר של כמעט 100 אלף חולים (336,500).

ברוסיה חצה אתמול מספר המתים את ה-25,000. הרשויות במדינה דיווחו כי ביממה האחרונה אובחנו 15,971 מקרים חדשים של נגיף הקורונה במדינה ו-290 בני אדם מתו מהנגיף. ממשלת נורווגיה הודיעה שמשבוע הבא יהיו החמרות בהגבלות בגלל המצב במדינה, ההגבלות יהיו דיפרנציאליות לפי המצב בכל אזור במדינה.