חשד לרצח בצפון: בכניסה לכפר מוקיבלה בגליל אמש קטטה בין צעירים בני 16-17. כתוצאה מהקטטה אחד הקטינים, נער יהודי בן 17 מהיישוב גן נר, נפצע באורח אנוש והוא פונה על ידי חבריו לבית חולים העמק שם הרופאים נאלצו לקבוע את מותו. היום (שבת) הותר לפרסום שמו - איתי יצחק. טרם פורסם מועד הלוויתו.

לדברי חבריו כפי שעלה מעדותם הוא נפל על חפץ חד במהלך הקטטה, ונפצע באורח אנוש, והם אלו שפינו אותו לבית החולים העמק בעפולה. בעקבות האירוע, התבצעו מעצרים רבים מבין המעורבים באירוע האלימות הקשה, ושבעה חשודים נעצרו ונלקחו לחקירה. המשטרה בודקת את נסיבות האירוע, על החקירה הוטל צו איסור פרסום.

זירת הרצח בכפר מוקיבלה (צילום: דוברות המשטרה)
זירת הרצח בכפר מוקיבלה (צילום: דוברות המשטרה)

עו"ד עלי סעדי, המייצג שניים מהחשודים במעורבות בקטטה מסר: "החשוד שאני מייצג טוען שהותקף על ידי החבורה כשהמנוח היה מעורב בעצמו בתקיפה שלו, לדבריו, הוא התגונן והרחיק אותם ממנו. האב חשוד שסייע לאחר מעשה כביכול, אבל אנחנו נמצאים תחת צו איסור פרסום ולכן לא נוכל להרחיב בנושא".

עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע, התייחס למקרה הטרגי: "הבוקר התבשרנו בצער רב על מותו של נער בן היישוב הקהילתי שלנו, גן נר. אני מבקש לשלוח בשם כל תושבי ויישובי הגלבוע את תנחומינו למשפחה היקרה".

"כולנו מזועזעים מההתפתחות המחרידה של קטטת בני נוער ופגיעה והריגה ונעשה הכל כדי שדברים כאלו לא יקרו יותר. אנחנו מנהלים את הטיפול באירוע בכל הרבדים הנדרשים ובמלוא הרגישות המחייבת, אבל דבר אחד ברור - כשמדובר בילדים, כל ילדי הגלבוע הם הילדים של כולנו ואין שום אבחנה בין הישובים, ולכן כל קהילת הגלבוע כאחד מגויסת לתמיכה במשפחה ובגלבוע כולו".

עובד נור, ראש המועצה האזורית גלבוע (צילום באדיבות מועצה אזורית גלבוע

בדיע חאמד, יו"ר ועד הכפר מוקייבלה: "הראשונים להתייצב לצד המשפחה והיישוב, זה הנהגת ותושבי היישוב מוקייבלה. ילדי גן-נר וילדי מוקייבלה הם הילדים של כולנו! אנחנו  מחבקים את המשפחה ושולחים את תנחומינו".

רוני חיון, יו"ר ועד הישוב גן נר: "זה אירוע קשה ליישוב גן נר, וההתייצבות של המועצה והנהגת מוקייבלה לטיפול משותף חשובה מאוד! ברור לנו שהאירוע לא יסתיים בשבוע אחד וכולנו נלווה אותו ככל שצריך, ונתמוך במשפחה ככול שנדרש".

נוף הגלבוע (צילום: מיטל שרעבי)
נוף הגלבוע (צילום: מיטל שרעבי)

כזכור, אירוע של קטטה בת עשרות מעורבים התרחש בתחילת השבוע בבסיס הטירונים של חטיבת חיל הרגלים, גבעתי. הקטטה פרצה, ככל הנראה, בין חיילים מיחידת הסיור הבדואי לחיילים מפלוגת ההכשרות של גדוד שקד. במהלך הקטטה, 7 חיילים פונו לבית החולים בדרגות פציעה קלות, ו-14 חיילים נוספים טופלו על ידי המרפאות בבסיס.