יוזמה חדשה נרקמת להדחתו של ראש הממשלה בנימין נתניהו. הערב (שבת) פורסם בפגוש את העיתונות בערוץ 12 כי יש עתיד-תל"ם מקדמת הצעת אי אמון קונסטרוקטיבית בממשלה, שתכליתה מינויו של ח"כ משה (בוגי) יעלון לראשות הממשלה.

בתקופה האחרונה הועלו הצעות אי אמון קונסטרוקטיביות רבות להפלת הממשלה, שלא צלחו. עד כה נמנעו חברי הכנסת והשרים ממפלגת כחול לבן להצביע בעד הצבעות אלו. הערב מסתמן כי כחול לבן יהיו מוכנים להצביע יחד עם מפלגות האופוזיציה בעניין, ובתנאי שיעלון לא יתמודד לראשות הממשלה בבחירות הבאות, כך לדבריהם.

בנט בביקורת על דברי ראש הממשלה

בתגובה לפרסום, מפרסמת ח"כ איילת שקד, יו"ר סיעת ימינה, הודעה מפתיעה. בפעם הראשונה אומרים חברי המפלגה שהם מעוניינים להקים ממשלה בראשות ח"כ נפתלי בנט. בדבריה אמרה שקד "״לא תודה חברים. ‏אנחנו לא בעניין של ממשלה עם יזבק ושות׳. לא יקרה. ‏הממשלה נכשלה בטיפול בקורונה ובמשבר הכלכלי, הפתרון הוא בחירות והקמת ממשלה מתפקדת, שתעבוד בשביל הציבור, בראשות נפתלי בנט״.

במפלגת הליכוד הגיבו לדברי ימינה: "אנו מצרים ונדהמים מהכינוי של בנט 'טריפה' לראש הממשלה, אחרי שתמך בלפיד לראשות הממשלה. מציעים לבנט וסמוטריץ ולכל האופוזיציה לא להתמקד בפילוג ובעשיית הון פוליטי על גב המחלה אלא באחדות העם ולברך על ההישג ההיסטורי שראש הממשלה נתניהו מוביל".

בראיון בערוץ 12 אמר ח"כ יעלון: "הבעיה היא לא אם אסכים או לא אסכים. אני חייל של המדינה. אנחנו מעלים כל שבוע אי אמון ביש עתיד-תל"ם. גנץ מסתכל על הרוטרציה ובנט מסתכל על הסקרים. נפגשתי עם גנץ וקראתי לו להתייצב איתנו להצבעת אי האמון הזו. אנחנו 48 באופוזיציה עם העבודה והאוזר והנדל אנחנו ברוב. אם בנט לא איתנו אז הוא מעדיף את נתניהו".

בנוסף, התייחס יעלון לנושא תמיכת הרשימה המשותפת: "גם בעבר אמרתי עם המשותפת אני לא מסכים. נתניהו לא השתמש בהצבעה שלהם כדי לפזר את הכנסת או כדי לבחור את מבקר המדינה? ביטלו הצבעה על עסקת הצוללות ורע"ם קיבלו משהו בגלל זה. הניסיון שלי איתו מוכיח כמה צדקתי שהוא מקלקל את המדינה כי הוא דואג לעצמו".